2014-03-21

Bokbloggsjerka 21-24 mars

jerka11Fredag och dags för bokbloggsjerka hos Annika.

Har du sett någon pjäs eller liknande som du av en eller annan anledning tvingades att se men som du absolut inte gillade?
Om du vill får du vända på frågan för att i stället berätta om en pjäs eller liknande som alla bara MÅSTE se. 
Tyvärr måste jag svara nej på den här frågan. Enda gången jag är på teater är med jobbet och då är det alltså barnteatrar och ska jag vara riktigt ärlig så kommer jag knappt ihåg vilka dessa har varit. I den lilla staden där jag bor kan jag inte påstå att utbudet av teater och pjäser är så värst stort och dessutom har sambon noll intresse av sådana saker. Mitt intresse är inte heller jättestort ska väl erkännas även om jag tycker det är kul någon gång ibland.

Det enda jag kan komma på som jag sett och verkligen älskat måste bli musikalen Fantomen på operan som vi var och såg i London för ca 10 år sedan. Det är det bästa jag har varit på någonsin - väl värd alla mammas och pappas pengar (hallå jag var typ 18) och gladeligen något jag skulle betalat pengar för igen. Alla MÅSTE se och njuta.

24 kommentarer:

  1. Jag är inte mycket för musikaler, men Sweeney Todd som går i Stockholm just nu skulle jag möjligen kunna tänka mig eftersom det är en så fantastisk historia.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sweeney Todd vet jag tyvärr inte så mycket om. Men över lag tycker jag mycket om musikaler, är väl egentligen den teaterform jag gillar mest.

      Radera
  2. Musikaler i London är inte helt fel :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej verkligen inte. Det är en av de mäktigaste upplevelser jag har varit med om och skulle väldigt gärna vilja göra något liknande igen. New York och Peter Jöback hade jag inte tackat nej till.

      Radera
  3. The Phantom är bäst :)

    SvaraRadera
  4. Jag brukar också gilla musikaler, så jag skulle säkert gilla Fantomen på Operan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästan övertygad om att du skulle göra om du gillar musikaler. Musiken är fantastisk på alla sätt och vis och den inledningen, jag har nog aldrig fått så mycket gåshud i hela mitt liv.

      Radera
  5. Fantomen på operan skulle jag vilja se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas verkligen att du får möjlighet att göra det.

      Radera
  6. London och musikaler är ju verkligen något speciellt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja onekligen. Något jag väldig gärna skulle vilja göra igen.

      Radera
  7. Nu kom jag på att jag sett musikalen Annie i London. Den där som handlade om barnhusbarn. Och den gillade jag verkligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar musikaler över lag. Grämer mig lite att jag missade Jesus Christ förra helgen när den var här hemma i Karlskrona. Annie skulle jag gärna kunna tänka mig att se.

      Radera
  8. Svar
    1. Barnteater är definitivt mysigt, Men jag kan tänka mig att det är ännu mysigare med sitt/sina egna barn. Det är mycket ansvar när man går med en hel barngrupp på ca 25 barn. Har lite svårt att koncentrera sig ibland då. Men jag älskar ändå att gå på teater med barnen. Har sett massor av trevliga pjäser på det sättet.

      Radera
  9. Det där med teater har ingen jättestor prioritet hos mig, tyvärr, men musikal ja tack.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig. Men ibland gillar jag teater också. Framför allt är jag förtjust i buskis kom jag precis på. Men musikaler är helt klart att föredra.

      Radera
  10. The Phantom of the Opera skulle jag hemskt gärna se, gillar titellåten skarpt :) Ska förresten åp barnteater på måndag med klassen. Sparvel, hoppas att den är sevärd...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Musiken är helt klart fantastisk. Så får jag möjlighet igen ska jag definitivt se den igen.

      Radera
  11. Att gå på musikal i London ligger väldigt högt upp på min Vill göra-lista.
    Älskar musikaler. Favoriten är helt klart Rent, tänk att få se den på Broadway i New York, wow!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår dig precis. Hade varit en underbar present till mig själv att åka och titta på någon musikal.

      Radera
  12. Jag är ingen teatermänniska, även om de få gånger jag varit på teater varit positiva upplevelser. Utbudet är inte så stort där jag bor, och när jag är i större orter prioriterar jag annat. Kanske borde fundera på att prioritera om...

    SvaraRadera
  13. Såg Fantomen på Operan när den gick i Sverige för en herrans massa år sedan, Skulle bra gärna se den i London. Men tvingades jag välja en så skulle det nog bli Les Mis iaf...

    SvaraRadera