2014-03-20

Slutläsning

De senaste dagarna har jag haft slattläsning här hemma. Jag har avslutat en massa böcker som jag haft påbörjade samtidigt. Kanske inte jättemånga som jag håll på med väldigt länge men trots detta har det varit väldigt skönt att få avsluta massor av böcker. Nu ska jag bara läsa ut Magi också sen kan jag börja på något helt nytt. Sen har jag säkert fler påbörjade böcker lite var stans men inget som känns överhängande.

Brukar ni också samla på er mängder med slattar eller ägna er åt slalomläsning?

Why do cats and books always go together?

4 kommentarer:

  1. Inte direkt, men slalomläsning blir det nu när jag håller på med en tegelsten parallellt med lite kortare böcker. Annars brukar jag försöka vara en bok trogen åt gången :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar också vilja vara det men handlar nog lite om att jag velat svälja för mycket denna gången eller helt enkelt plockat upp fel bok vid fel tillfälle.

      Radera
  2. Jag glömmer för fort bort vad böcker handlar om så försöker läsa en i taget. Men det är klart, ibland kör man fast och vill bara läsa något annat. I olästhyllan står en hel del böcker med bokmärken i - vissa har jag bara några kapitel kvar i. Ska försöka läsa novellsamlingsslattar i april, hade varit så skönt att bocka av dem från listan över oläst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om att det är väldigt skönt att bara klara av en bok i taget. Men ibland är det för mycket som lockar på en gång så det går inte att låta bli att påbörja för många. Och det där med att bara ha något kapitel kvar i böcker innan de hamnar i bokhyllan känner jag igen. Det är så fruktansvärt irriterande.

      Radera