2014-03-01

Februaris läsning

Februaris läsning blev kanske inte så där toppenbra som jag hade räknat med vad gäller antalet böcker, eller vilka böcker jag skulle läst. Däremot har innehållet varit över förväntan bra.
Jag hade ju en tanke när februari började att jag skulle temainrikta både mitt läsande och mitt bloggande under februari månad - det gick inte alls kan vi sammanfatta det med. Temaläsande är med andra ord inte min grej.

Detta blev i alla fall läst:
6 böcekr varav 1 på engelska. Det får ändå ses som godkänt med tanke på att jag nästan inte läste något alls första halvan av månaden. Detta berodde på en form av lässvacka som handlade om att jag just då hellre tränade och tittade på Biggest loser. Det blir så ibland. Nu har jag lyckats hitta en mellanväg mellan träningen och läsningen. Då blir det jättebra.

Kvaliteten på månades böcker var som sagt väldigt bra. Det var inte en enda bok som jag tyckte var dålig. Eragon var omläsning/lyssning och jag tycker den är jättebra. I övrigt har jag svårt att bestämma mig för vilken som var bäst. Divergent var i alla fall den största bladvändaren så den får nog kanske vinna titeln med Eleanor & Park samt Sagoberättaren strax efteråt.

5 kommentarer:

  1. Divergent skall jag nog försöka hinna med antingen denna månad eller nästa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag du ska göra. Varning, det är bra att ha nästa del lätt tillgänglig.

      Radera
  2. Hopplöst! Jag måste försöka komma ihåg att jag har Divergent på läsplattan...

    SvaraRadera
  3. Eleanor & Park blir nog innan månaden är slut. Läste just hennes Fangirl och den gav mersmak :)

    SvaraRadera