2014-03-21

Bröllopsnatten

Om crika två månader ska jag äntligen få ägna mig åt min bröllopsnatt. Jag hoppas verkligen på bättre framgång än vad Lottie och Ben i Bröllopsnatten har.

Bröllopsnatten är skriven av Sophie Kinsella och handlar om Lottie och Fliss, två systrar med en lite speciellt förhållande till varandra. Fliss är den som alltid har tagit hand om Lottie och framför allt när Lottie har gjort slut med olika pojkvänner. För Lottie är inte helt rationell i sin sorg efter männen i sitt liv. Så också när hon gör slut med Richard för att han inte vill gifta sig med henne. Istället springer hon iväg och gifter sig med sin ungdomskärlek Ben och tillsammans ska de givetvis åka på bröllopsresa. Fliss tycker kanske inte detta är lika lyckat och vill nu göra allt för att hindra äktenskapet från att fullbordas. Och då menar jag allt.

Den här boken är precis vad jag väntar mig av Sophie Kinsella. Det är humor som hela tiden ligger på gränsen till vad jag klarar av innan det blir för pinsamt. Samtidigt som jag knappt vågar läsa vidare på grund av alla tokigheter så kan jag inte längta efter mera. Jag sitter och skrattar högt, så pass högt att sambon kommer in till mig och undrar vad jag håller på med egentligen. I min bok är det alltid ett bra betyg och extra mycket nu eftersom det känns som om det var väldigt länge sedan jag skrattade så gott till en bok (eller film med för den delen). Och på tal om film, jag hade gärna sett den här boken filmatiseras. Den är som gjord för vita duken. Den har dessutom en väldigt fin inramning miljömässigt på en grekisk ö med sol och värme och vita sandstränder. Ja det hade jag gärna sett.

Stort tack till Damm förlag/Massolit för recensionsexemplaret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar