2014-03-17

Tematrio: Snyggingar

I denna veckas tematrio vill Lyran att vi berättar om tre böcker med fina omslag - gärna med tillhörande bild.

From Notting Hill with love... actually av Ali McNamara är en tokrolig bok om en tjej som heter Scarlett och som väldigt gärna vill leva sitt liv som man gör i filmerna. Detta är en typiskt chick lit, feel good bok som bjuder på skratt, dråpligheter och en trevlig stund. Sen är omslaget grymt snyggt. Älskar omslag i denna tecknade stil

Nattens cirkus av Erin Morgenstern har ett av de snyggaste omslagen jag vet. Enkelt och stilrent i olika grafiska former. Sen att boken är full av magi och mystik gör inte själva helhetsupplevelsen av boken sämre. En mycket mysig bok som verkligen lyckas leverera känslor.

Land of Stories: The Wishing spell av Chris Colfer är en bok om olika sagoväsen och med två syskon som färdas genom en stor sagobok in i sagolandet. Där får de möta många kända sagofigurer och givetvis vara med och lösa en gåta. Återigen har vi här ett tecknat omslag som är riktigt snyggt. Bok två i serien: The Enchantress returns har också ett riktig snyggt omslag.

From Notting Hill with Love... Actually (häftad)Nattens cirkus (pocket)The Land of Stories: The Wishing Spell (häftad)


22 kommentarer:

  1. Nattens cirkus inbunden är en så himla snygg bok alltså, köpte den på rean. Jag vet inte om den är bra men snygg är den. Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Definitivt snygg, bra också enligt min mening även om den är en aning annorlunda.

      Radera
  2. Nattens cirkus är snygg och det jag verkligen gillar är den där sammetskänslan av omslaget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är underbart. Verkligen en bok att känna och klämma på.

      Radera
  3. Håller med om Nattens cirkus. Den upplaga jag läste hade svart infärgning av sidkanterna så effekten när man höll den uppslagen blev som ett svartvitrandigt tyg... genomtänkt :) From Nottinghill... var läcker den med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad snyggt. Det vill jag också ha. Jag kommer bara ihåg att visa sidor var svartmönstrade och att det syntes ibland.

      Radera
  4. Nattens cirkus är verkligen ett fint omslag :) gillar även det till Land of Stories: The Wishing spell. det finns så mycket böcker med så fina omslag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst finns det. Jag hade kunna spendera en hel förmögenhet på bara snygga omslag.

      Radera
  5. Alla tre är snygga, men min favorit är nog Nattens cirkus!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nattens cirkus är något alldeles extra måste jag hålla med om.

      Radera
  6. En mycket passande framsida på "Nattens cirkus"!

    SvaraRadera
  7. Jag har också med Nattens Cirkus (fast den engelska utgåvan som är likadan förutom texten). SÅ fint!

    SvaraRadera
  8. Fina omslag! Nattens cirkus har jag också! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt snygg cirkusen. Kan kanske vara det snyggaste omslaget i min hylla.

      Radera
  9. Ja! Nattens cirkus glömde jag av, hur kunde jag?! Omslaget är ett av det snyggaste!:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det. Och inte bara är det snyggast - det är oirginellt också. Inte många omslag i det stuket.

      Radera
  10. Nattens cirkus är verkligen jättefint!

    SvaraRadera
  11. Verkligen snygga omslag! Trean hade varit min favvo om inte de två syskonen svävat där, utan dem hade den varit magiskt fin, inbjudande att kliva in i. Så, det blir tvåan som jag lockas mest av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår vad du menar med tredje boken. Har aldrig tänkt tanken innan bara. Mycket lockande tanke.

      Radera