2014-03-19

Omslagsonsdag # 36 Böcker

Nu var det ett tag sedan jag deltog i Elen på bokpotatens omslagsondag. Men eftersom jag idag är hemma från jobbet så har jag all tid i världen (nåja - nästan) att delta. Veckans tema är dessutom böcker och böcker på bokomslag är ofta riktigt snyggt.


Denna veckan tycker jag Fallet med de försvunna böckerna är snyggast tätt följt av Shakespears hemlighet. Men ska man gå på hela boken så vinner Shakespeares hemlighet stort. De har nämligen gjort den till en fusk-läderinbunden bok en snygg rygg och helhetsupplevelsen av boken är wow helt enkelt.

16 kommentarer:

  1. Fallet med de försvunna böckerna! Naturligtvis, hur kunde jag glömma den? Och Boktjuven med (fast jag gillade Sansoms mer när jag läste den, trist att bara två delar i den serien översatts). Fina! Och Harry Potter också, givetvis. Uhm, ja. :]

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lätt att glömma och att missa. Men du hade många fina.

      Radera
  2. Så fina dina omslag är. Min favorit är Shakespeares hemlighet

    SvaraRadera
  3. Jag har också Shakespeares hemlighet som favorit bland dina omslag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt snygg, det bara är så. :)

      Radera
  4. Shakespeares hemlighet är väldigt snyggt.

    SvaraRadera
  5. Jag gillar "Magi"- det är så fin blå färg. Sa du att "Shakespeares hemlighet" var bra läsning? Den ser ut som en bok jag kunde gilla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Shakespears hemlighet var väl sisådär läsning. Efter att ha sett omslaget och läst baksidan som beskriver det som en äventyrsroman på jakt efter ett bortglömt manuskript av Shakespeare var mina föväntningar skyhöga. De innförlivades inte riktigt utan jag blev lite besviken. Men utan några högre förväntningar kan man nog tycka att den ä helt okej.

      Radera
  6. Fallet med de försvunna böckerna har jag läst och det var omslaget som lockade:). Tyckte om boken och omslaget är så snyggt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Omslaget är riktigt snyggt och lockar verkligen till läsning. Även titeln är lockande tycker jag.

      Radera
  7. Vi har två likadana omslag, sedan har jag även Boktjuven fast med annat omslag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg det med när jag kollade din blogg. Måste betyda att vi båda har bra smak på bokomslag, eller hur?

      Radera
  8. Shakespears hemlighet var riktigt fin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är superfin. Kolla upp den i verkligheten sen så är blir man helt såld.

      Radera