2014-03-30

Mars läsning

Mars var månaden då jag skulle läsa 10 böcker eftersom jag deltog i Bokmosters marathon. Och 10 blöcker klarade jag av även om en hel knappt han påbörjas innan de var slut (serier).
Mars är också månaden då jag läst manga för första gången och ärligt talat krävs det något försök till innan jag har bestämt mig för vad jag tycker om det. Jag har också läst massor av slattar, påbörjade böcker som jag hållit på med ett tag men so nu blev utlästa.
Men först och främst är mars månaden då jag snubblade över Tove Janssons författarskap på riktigt och med det en ny förälskelse.

Dessa böcker läste jag i mars månad:

14 böcker blev det sammanlagt varav 4 böcker var på engelska, 2 var seriealbum och 2 var manga, och 1 faktabok. Bra blandning med andra ord.

En del böcker har varit riktigt bra och över lag tycker jag att kvaliteten var väldigt bra. Har svårt att nämna en bok som stått ut något av hållen, möjligen att jag måste erkänna att jag älskar Muminpappans memoarer lite extra mycket. Men Allegiant var också toppen samt Expeditionen och Paolinis böcker gillar jag också otroligt mycket. Som sagt jag kan nog nämna något positivt om de flesta böckerna. 

Elsa Beskow, sleep pussy willow... its still winter

4 kommentarer:

  1. Det blev ju en bra läsmånad!

    SvaraRadera
  2. Ja jag är definitivt nöjd, både med kvalitet och kvantitet.

    SvaraRadera
  3. Blir lite sugen på att läsa Tove Jansson nu, var väldigt länge sedan (och ingen total förälskelse, men ni är många som höjer henne till skyarna nu).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är tveksam om jag hade gillat det när jag var yngre men nu förstår jag den underfundiga humorn och älskar karaktärerna.

      Radera