2014-03-30

En smakebit på søndag: Ögonblick att minnas


Idag, precis som igår lyser solen utanför fönstret och jag ser otroligt mycket fram emot denna söndag. Jag ska njuta hela dagen. Och njuter gör jag givetvis när jag läser och i sann söndagsanda tänker jag presentera för er det jag för tillfället har i mitt lilla pocketfodral, nämligen Ögonblick att minnas av Nora Roberts. Och givetvis är det Flukten fra virkeligheten som driver detta lila söndagsinslag.

Ögonblick att minnas är tredje boken i serien om de fyra tjejer som driver bröllopsagenturen i Nöd och Lust. I den här boken får vi möta Lauren - tårtbakaren och följa hennes väg mot kärlek. Eller i alla fall utgår jag från att det är det boken kommer handla om. Kärlek alltså.

Smakbiten är hämtat från sida 53.

Kanske var det champagnen. Kanske var hon bara tokig. Eller så var det hans förbluffade, irriterade min. Men hon handlade impulsivt - en impuls som legat och pyrt i årtal.
Hon grabbade tag i hans perfekta slipsknut, ryckte till samtidigt som hon tag tag i håret på honom, drog honom närmare. Och tryckte sina läppar mot hans i en het, lågande och frustrerad kyss, en kyss som fick hjärtat att volta medan hjärnan belåtet sa: Jag visste väl det!

17 kommentarer:

  1. Usch ja, det är precis sådant som jag inte alls gillar att läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sådant jag behöver läsa ibland för att få fart på läsningen eller när jag bara vill vila ögonen på text. Jag kan ju inte direkt påstå att det högklassig litteratur.

      Radera
  2. Nora Roberts dyker upp här och var bland bloggarna jag läser. Jag undrar jag om jag kommer att testa någon gång. Men ibland är det ju så att man bara vill läsa igenom en bok, snabbt och lätt, och då kanske de passar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker en del av henne böcker är helt okej, och då kanske gärna de med lite övernaturligt i. Men det är bara att inse fakta att det är samma bok om och om igen med enbart nya karaktärer och platser. Fast har man skrivit över 200 böcker som Robert har gjort borde ju inspirationen sina en del.

      Radera
  3. Det hørtes ut som en skikkelig klisje, men det trenger man i blant :D Kos deg videre med boken, det er ikke noe galt i å lese variert. Ha en herlig søndagskveld, Anna!

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten! Ha en trevlig söndagskväll.

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten. Med tanke på alla böcker i den här genren jag slukat är det konstigt att jag lyckats missa Nora Roberts :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja för hon är garanterat den som skrivit flest.

      Radera
  6. Ikke helt min stil i bøker, men det høres for så vidt ut som avslappende lesing :-) Ønsker deg en fin søndagskveld!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får också ha en skön söndagskväll.

      Radera
  7. Det var längesen jag läste nåt av Nora Roberts. Som du skriver så är det samma bok om och om igen:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det. Men ibland är det skönt att veta vad man får. Jag kan inte sluta läsa henne trots förutsägbarheten. Blir alltid någon Robert per år.

      Radera
  8. Vet inte om detta är något för mig men tack för smakbiten!

    SvaraRadera