2014-10-21

Top Ten Tuesday


Tisdagen så här långt kan bara bli bättre och bättre. Det har verkligen varit tillbaka till verkligheten på jobbet idag med 3 personal borta och massor av barn överallt. Så nu ikväll ser jag verkligen fram emot att få gå ner i varv, läsa några sidor (lär inte orka så mycket) och kanske till och med unna mig lite chips eller något annat gott. Men först tänkte jag bjuda på en liten Top Ten Tuesday-lista.

Serier jag gärna skulle vilja börja läsa

1. The Tiger Saga av Colleen Houck (#1 Tigers Curse)
2. The Lunar Chronicles av Marissa Meyer (# 1 Cinder)
3. Study av Maria V Snyder (#1 Poison Study)
4. Falling Kingdoms av Morgan Rhodes (#1 Falling Kingdoms)
5. Chaos Walking triologi av Patrick Ness (#1 The knife of never letting go)
6. The Heros of Olympus av Rick Riordan  (#1 The Lost Hero)
7. Shetlands-serien av Ann Cleeves (#1 Svart som natten)
8. Mistborn triologi av Brandon Sanderson (#1 The Final Empire)
9. Codex Alera av Jim Butcher (#1 Furies of Calderon)
10. Jana Berzelius av Emelie Schepp (#1 Märkta för livet)

Fast egentligen borde jag inte påbörja någon serie för tillfället, snarare koncentrera mig på att läsa färdigt dem jag har. Fast nu är det ju så  att några av dessa serierna redan finns hemma hos mig så då kan jag ju lika gärna börja på dem. Närmas på tur blir nog Falling Kingdoms eller The Tiger Saga som båda vistas i min bokhylla.

8 kommentarer:

  1. Chaos Walking triologi började jag på, men första boken knäckte mig totalt en bit in så jag vägrar fortsätta på den.
    Mistborn har jag hört så mycket bra om så den är jag också nyfiken på däremot!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser man. Vissa böcker passar en helt enkelt inte. Men jag är i alla fall nyfiken för jag har hört mycket gott om den. Mistborn är jag nog däremot ännu mera sugen på att läsa. Men de är ju så tjocka. Varför är oftast fantasy det.

      Radera
  2. Shetlandsserien är den enda jag läst av dina och då bara de fyra som den egentligen bara skulle bestå av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är himla nyfiken på denna faktiskt. Dessutom har jag alla de fyra böckerna hemma så egentligen borde det inte vara svårt att plocka upp en bok.

      Radera
  3. Förresten! Kika in på min blogg i morgon, du har en nominering att hämta där då :)

    SvaraRadera
  4. Rick Riordan kan jag verkligen rekommendera, ska sätta tänderna i sista delen i den serien vilken dag som helst nu. Måste verkligen ta tag i Cleeves också, har bara läst första boken i serien än så länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gäller Riordan har jag läst de tre första böckerna i Percy Jackson-serie och gillar mycket. Så jag känner definitivt att jag vill läsa Heros of Olympus också. Cleeves har stått oläst i min bokhylla på tok för länge.

      Radera