2014-10-05

Sista

Bok & Bibliotek

Jag hade egentligen tänkt bjuda er på några inlägg till från Bokmässan förra veckan med det är helt enkelt så att jag tyr inte mer. Det är fortfarande fullt av intryck att smälta, fullt med böcker att sortera in snyggt i bokhyllorna och givetvis massor att läsa. Jag klurar på vad jag ska använda alla mina fina tygkassar till, vad jag ska skriva i anteckningsblocken och vad jag ska förvara alla småpryttlar som landade i min hand på bokmässan.
Jag är fortfarande ganska så trött. Jag har nog aldrig upplevt en sådan trötthet tidigare, aldrig känt att jag skulle kunna somna stående på jobbet. Vardagen kom ju så himla snabbt.
Men mest av allt funderar jag på hur många dagar jag ska åka upp på bokmässan nästa år. För det kan jag lova - det är absolut inte sista gången som mässgolvet ser mig. För det var så fantastiskt roligt. Jag har träffat så många fantastiska människor, sett vackra böcker, lyssnat på spännande samtal och känt mig riktigt, riktigt hemma. Så sparkontot får nog redan nu börja fyllas på med sparpengar, och semesterdagar får sparas efter jul. För jag kommer definitivt.

Tack till alla som gjorde min första bokmässa så underbar...

2 kommentarer:

  1. Jag hade också höga ambitioner att skriva många inlägg om bokmässan, men har bara inte förmått göra det. Tröttheten har varit total, men på ett underbart sätt :) Jag har också börjat klura på hur många dagar det blir nästa år. Skulle vara kul att göra något ihop då också, i alla fall en räkmacka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något ihop tycker jag absolut att det måste bli. Det går ju inte bara att släppa allt det roliga man har var med om i år. Räkmackan bokar vi redan nu tycker jag. :)

      Radera