2012-08-04

Dag 19


30 days of books - Favourite book turned into a movie

Det finns faktiskt en hel del bra filmer som har en bok som utgångspunkt. Jag tycker till exempel att de har gjort ett lysande jobb med Sagan om ringen - trots att det saknas en del saker i filmen. Harry Potter filmerna är ytterligare ett exempel, då kanske först och främst första filmen som jag älskar. Men bäst tycker jag nog Twilight är som har lyckats fånga mystiken och kärleken på ett bra sätt. Vet inte hur många gånger jag har sett filmen.


30 days of Harry Potter - Favourite horcrux

Det här är en fråga där jag absolut inte ens tänkt tanken. Men måste jag nämna någon så får det nog bli den första, dagboken. Rätt så coolt att kunna samtala med någon annan på det sättet genom en dagbok. Sen var det synd att det råkade var en så elak och hemsk trollkarl som Voldemort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar