2012-08-05

Dag 20

 30 days of books - Favourite romance book

Oj vad svårt. Det finns en hel del att välja mellan men får nog nämn en bok från tidigare svar nämligen Oskyldig av Judith McNaught. Kanske det till och med är dags att plocka upp hennes bok igen för omläsning.

30 days of Harry Potter - Funniest moment

Nu måste jag ta en sen ur första filmen. En sen som jag än idag kan skratta åt och som förmodligen var den som fick mig att tycka att filmen var bra - trots att jag inte skulle se den, vad var Harry Potter för tramsigt larveri. Och ja, jag såg filmen först.
Scenen jag tänker på är första gången som Harry, Ron och Hermione möts för första gången. Scenen då Ron ska förvandla Scabbers så han blir gul och han drar en så himla löjlig trollformel. In vandrar Hermione och ska titta samtidigt som hon letar efter Nevills padda. Och i slutet av scenen kommer replikernas replik. " You have dirt on your nose, bye the way. Did you no. Just There". Repliken dryper av sarkasam och jag älskar den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar