2012-08-02

Dag 17


30 days of books - Favourite guote from your favourite book

Ledsen, men jag tänker/letar/uppmärksammar i stort sätt aldrig citat i böcker. Det ligger helt enkelt inte för mig. Är språket det där lilla extra kan jag hitta citat men det är sällan jag lägger dem på minnet eller var jag hittade dem. Hade det rört sig om filmer hade jag säker kunna hitta på massor, men inte när det gäller böcker. Tyvärr...


30 days of Harry Potter - Favourite animagus

Jag skulle vilja vare en liten insekt/bi precis som Rita Skeeter. Tänk att kunna sitta obemärkt på en vägg och lyssna till samtal och händelser. Framför allt har jag många gånger velat förvandla mig till en fluga när det blir så där vansinnigt tyst på jobbet så man undrar vad barnen håller på med. Tänk att då flyga in där och observera istället för att gå in och störa dem i deras lek. Däremot skulle jag inte vilja missbruka förmågan som Rita Skeeter gör. Hon är absolut inte min favoritkaraktär.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar