2012-08-07

Dag 22


30 days of books - Favourite book ou own

Böcker jag tycker om brukar ha en benägenhet att landa hemma i bokhylla. Så att välja enbart en har jag svårt att göra. Det är kärlek till dem alla och "the more the merrier" är min filosofi. Men favorit kan jag faktiskt inte säga att jag har. Jag har däremot många gamla böcker som jag är väldigt förtjust i. Bland annat har jag en tidig upplaga av Kulla Gulla (min mormor har haft den) och den står definitivt högt upp på listan över älskade böcker.


30 days of Harry Potter - Aspired Quidditch position

Okej, det verkar vara en väldig ära att vara sökare, att sväva runt för att leta efter den gyllen kvicken. Men jag skulle nog hellre vilja vara Chaser. Att göra mål och att spela anfallsspel, det är det jag hade velat göra. Och bäst hade jag absolut varit, i alla fall om jag hade kunnat hålla mig kvar på kvasten, lyckats fånga bollen i farten och träffat ringarna så det blev mål. Då hade jag varit bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar