2012-08-24

Födelsedagstävling

Det är alltid trevligt när det firas födelsedagar runt om i bloggvärlden. Denna gången är det fiktiviteter som fyller år och det firar hon med en trevlig liten födelsedagsenkät.

Vilken var din bästa bok i sommar?
Jag läste Nya Kontakter av Sophie Kinsella och älskade. Skrattade så jag trodde jag skulle bli exploder. Ruskigt pinsamt men väldigt befriande.

Vad ser du fram emot att läsa i höst?
The Casual Vacancy av Rowling toppar denna lista alla gånger. Sjukt höga förväntningar.

Har du planerat något läsprojekt i höst?
Jag ska vara med i 3på3 utmaningen och läsa tre böcker av Robyn Young med Brödraskapet som början. Sen bara måste jag läsa Bilbo innan det blir att gå på bio i december.

Finns det någon av dig ännu okänd författare som du skulle vilja stifta bekantskap med i höst?
Kristina Ohlsson Askungar står fortfarande oläst i hyllan och måste bara läsas i höst. Sen har jag dessutom tänkt bekanta mig med Gillian Flynn. Dark Places ligger och ropar på mig här brevid.

Vilken bok skulle du vilja tipsa alla om att läsa i höstrusket?
Har man tidigar inte läst böckerna om Stephanie Plum så är det en varm rekomendation. Men Janet Evanovich har skrivit flera böcker, bland annat tillsammans med Charlotte Hughes. Dessa böcker heter bland annat Full House och Full Bloom och är vansinnigt roliga. För lite roligt behöver vi väl alla när mörkret smyger sig närmare.

Stort grattis till Fiktiviteter och tack för en rolig tävling och en fantastisk blogg.

2 kommentarer:

  1. Har inte läst den boken av Kinsella. Kul att se vad andra har för läsplaner. Man kan få lite tips!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det. Och trots att man har böcker så det räcker och blir över vill man gärna ha fler tips. För det går ju inte att missa något.

      Radera