2015-06-25

21 påstående om mig

En lista får det bli idag. En lista som jag hittade hos Monika och som jag tänkte kunde vara lite rolig att fylla i.

Jag heter Anna.
Jag är för tillfället ganska så hungrig.
Jag är bra på att organisera och strukturera. I alla fall på jobbet.
Jag tycker inte om ormar. De är otäcka varelser.
Jag är dålig på att städa och hålla rent om kring mig. En riktig slarver.
Jag läser massor. För mycket enligt mannen i mitt liv.
Jag gillar när jag blir positivt överraskad, oavsett vad det gäller.
Jag sjunger ofta och gärna. Hur bra det är kan väl ibland diskuteras.
Jag älskar såklart mannen.
Jag är inte speciellt bra på att laga mat, även om jag försöker bättra mig.
Jag föredrar mjukiskläder.
Jag tycker om bröd alldeles för mycket.
Jag är beroende av te. Borde faktiskt försöka dricka lite mindre, eller i alla fall annat än svart.
Jag har på mig träningskläder. Ska iväg och träna skrivstång om en ministund.
Jag dricker inte sötad dryck. Undantaget är de få gånger jag dricker alkohol.
Jag lyssnar på ljudböcker. Perfekt promenadsällskap.
Jag blir arg på Game of Thrones. Usch vad arg jag var i sista avsnittet.
Jag blir rädd av inskränkthet.
Jag önskar en viss sak så väldigt mycket.
Jag är pinsamt dålig på att vika den tvättade tvätten. Så följden är att jag har rena strumpor men hittar de inte bland allt annat.
Jag är uppvuxen i samma by där jag bor nu, och jobbar på samma skola som jag själv gick i när jag var liten. Snacka om vidgade vyer.

Downton Abbey Quote We All Have Chapters by reimaginationprints, $10.00

Så - då vet ni lite mer om mig i alla fall....

8 kommentarer:

  1. Den där tvätten blir aldrig vikt hos mig heller ... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl för konstigt att det ska vara så svårt att vika tvätt. För ska man vara riktigt ärligt så är det egentligen inte speciellt jobbig. Det är jobbigare att varje morgon tvingas ner i källaren för att leta efter rena kläder.

      Radera
  2. Jag tror jag hade varit likadan med tvätten om jag bott i hus, eller i alla fall hängt tvätten på en undanskymd plats. I den här lägenheten står tvättmaskinen i köket och det är också den enda plats som lämpar sig för upphängning. Jag är ganska snabb med att få undan tvätten nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja då måste man helt enkelt vara ganska så snabb att få undan den.

      Radera
  3. Jag brukar lyssna på någon ljudbok när jag viker tvätt, då blir det lite roligare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det brukar jag också göra men det går segt att komma igång.

      Radera
  4. Jag lånar den här till i morgon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag du ska göra. Det var en rolig enkät.

      Radera