2016-03-02

Veckans bokbloggsfråga

Veckans bokbloggsfragaDen här veckan är jag nästan ute i god tid för att svara på veckans bokbloggsfråga med Barnboksbloggen.

Vilken typ av blogginlägg tycker du är roligast att läsa hos de bokbloggar du följer (recensioner, svar på utmaningar, listor, fakta, boknyheter, personliga inlägg, temainlägg eller vad det nu kan vara)? Och vilken typ av blogginlägg tycker du själv är roligast att skriva? 

Jag har lite svårt att svara på den här frågan för det beror oftast på vad jag är på för humör, men något jag tycker är väldigt roligt att  läsa är nog olika sorters bokköpslistor. Eller rättare sagt listor över huvud taget. Det visar ju ganska så tydligt vem jag är som person. Enkäter är också roligt för den delen. Däremot är jag väldigt dålig på att läsa recensioner och läser sällan en hel recension så till vida jag inte har läst den själv. Då kan det bli lite mera läst.
När det kommer till vad jag själv tycker är roligt att skriva så blir det lite tvärt om. Jag tycker faktiskt att det är ganska så roligt att skriva recensioner även om jag är väldigt dålig på att komma till skott. Snart får jag nog ägna en hel dag åt att bara skriva ikapp på recensioner. Sen tycker jag det är roligt att skriva listor som till exempel vilka böcker som ges ut under månaden och mina sammanfattningar för vad jag har läst.

8 kommentarer:

  1. Listor och enkäter är jag också förtjust i... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är ju ganska lätta och oförargliga att både läsa och skriva.

      Radera
  2. Alla slags listor går hem hos mig också :)

    SvaraRadera
  3. Har också problem att få recensioner skrivna direkt, oftast samlar de sig på hög!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är makalöst att det ska vara så svårt att få till en recension. För tillfället ligger det "bara" sex böcker och väntar på att skrivas. Det kommer dock alltid något annat emellan som går mycket snabbare och lättare att ta tag i.

      Radera
  4. Visst kan det bero på humör. I synnerhet när man ska skriva själv :-)

    SvaraRadera