2016-03-20

Några tankar en söndag


“There are perhaps no days of our childhood we lived so fully as those we spent with a favorite book.” — Marcel Proust:
  • Den här veckans positiva får bli hemligheter. Jag är mycket för hemligheter, de liksom bygger upp förväntningar och väldigt många positiva känslor. Mannen däremot avskyr dem och tycker enbart att det är jobbigt men som sagt - jag gillar dem. Just den hemligheten jag har i åtanke just den här veckan är dock min egen än så länge.
  • Jag skulle ju läsa massor den här helgen hade jag tänkt mig. Det har inte riktigt blivit så. Igår kväll läste jag väl för all del ett antal sidor men inga jätte mängder. Ikväll hoppas jag på att läsa ut Black Widow men det är absolut ingen garanti.
  • Det går segt med läsandet över lag nu. Vet inte riktigt vad det beror på men förmodligen har det att göra med att det är så mycket på jobbet just nu som snurrar i huvudet. Så jag är väldigt trött på kvällarna när jag kommer hem. Lägg då till intensiv träning och det blir liksom inte så många timmar kvar för andra nöjen.
  • Veckans tema på kulturkollo har ju varit mat som bekant. Nu har jag kanske inte plockat fram de där kokböckerna men idag har jag i alla fall provat på en ny maträtt. Kronhjortsskavsgryta med pasta. Helt okej faktiskt - i alla fall om man plockar bort de där enbären som skulle vara i.
  • Nästa vecka är det påsk och då drar Mia på Mias bokhörna igång en liten påskläsning. Jag hoppas på att mitt lässug kommer tillbaka tills dess och nästa vecka lovar jag att komma upp med en liten lista på vad jag tänker läsa. Något påskkrim ska det väl i alla fall bli.
  • Hel bokrelaterat kan man väl kalla blommor. Men jag bara måste nämna att idag hade Blomsterlandet 50 % på alla buketter och snittblommor. Snacka om att det var många tulpaner som fick flytta hem till mig. Nu är hela mitt hus fullt av underbar blommor - ett vårtecken så gott som något.
Nu ska jag diska av och sen sätta mig och läsa. Trevligt slut på helgen alla.

2 kommentarer:

  1. Likadant här, läsningen går trögt nu. Det är inget fel på böckerna, jag är bara inte på humör. Och inte har det blivit något bloggat för min del heller i helgen. Det är väl en svacka, hoppas bara det blir en kort variant. ;) Ha en fin påskvecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har absolut ingen energi över till läsning och det är synd för det är ju samtidigt mitt sätt att koppla av. Men det kommer väl tillbaka så småningom. Du får också ha en fantastisk påskvecka.

      Radera