2016-03-10

Mockingjay part 2

Igår hann jag inte med något som helst i bokväg, inte ens ett litet inlägg här på bloggen trots alla intentioner i världen. Jag kom inte från jobbet förrän runt halv åtta på kvällen och då var det bara hem och laga mat. Sen blev det faktiskt för en gångs skulle en film med maken. För nu äntligen har jag sett Mockingjay part 2 och jag tyckte väldigt mycket om denna också. Tänker inte gå in på någon djupare analys utan nöja mig med att säga att filmen/filmerna är bättre än boken/böckerna. Inte ofta man säger det men i det här fallet så tycker jag otroligt mycket om filmerna men inte så mycket om böckerna.

4 kommentarer:

  1. Jag skall köpa den när den har release den 24:e och det skall bli superkul att se filmen. Gillar alla se tidigare filmerna riktigt mycket, men gillar även böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo filmerna är riktigt, riktigt bra tycker jag. Vad gäller böckerna så gillade jag första boken, andra var kass och tredje okej. Men inte i närheten av så bra som filmerna.

      Radera
  2. Den här har jag för mig att jag lyckades övertyga sambon om att förboka, så den kommer väl när som :)

    SvaraRadera