2016-03-02

Varför ska man vara så trött?

SLEEPY OWL with TEDDY BEAR detail image SLEEPY OWL W TEDDY BEAR.jpg:

Det är inte så ofta det händer att jag är på väg att somna med en bok i handen. Inte ofta alls. Men igår kväll så  hade jag bara 10 sidor kvar i Kometen kommer av Tove Jansson och kände att jag verkligen, verkligen ville läsa ut den. Klockan var inte en speciellt mycket. Och jag läste ut den, men jag vet ärligt talat inte om jag kommer ihåg så värst mycket av de där sista sidorna för flera gånger nickade jag till och var tvungen att läsa samma rad igen. Men, men, den blev utläst och var precis så bra som Mumin-böckerna brukar vara.

8 kommentarer:

  1. Hemskt det där när man vill läsa men är så trött att ögonen trillar ihop.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja... det är vidrigt. Tycker det är lite för tidigt att gå och lägga sig vid halv tio dessutom. Jag brukar kunna vara uppe betydligt längre.

      Radera
  2. Mumin är så mysig. Brukar lyssna på dom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att detta var min sista Muminbok och jag bara älskar dem. Jag kanske skulle ge mig på att lyssna på dem också.

      Radera
  3. Åh det är så jobbigt när man är så trött så man hela tiden nickar till när man läser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man får ju inte ut så mycket av själva läsningen.

      Radera
  4. Jag somnar ofta till ljudbok, men periodvis somnar jag redan efter ett par tre minuter. Då tar det tid både att komma in i bokens handling och att lyssna klart på den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljudbok har jag också alltid när jag ska sova, men oftast lyssnar jag på något som jag har hört innan så det inte gör någonting om man somnar snabbt. Det är världens bästa sömnmedel.

      Radera