2016-03-25

Bokbloggsjerka 25-28 mars

jerka11Varför in i h*lv*te ska man vakna så himla tidigt när man äntligen är lite ledig. Halv sju när man har sovmorgon är på tok för tidigt enligt min mening. Men, men - det är inte så mycket att göra åt. Det är bara att stiga upp och försöka få lite fixat innan maken vaknar. Först ut får bli jerkan med Annika.

Så här i påsktider gör vi det enkelt så att alla som vill hinner ut i solen (om den behagar titta fram): vad ska ni läsa i påsk?

Jag har ju egentligen redan skrivit om det här när jag skrev min TBR för påsk-läsutmaningen. Men det skadar jag inte att plocka upp det lite till.
För tillfället läser jag Stenhuggarens dotter av Ewa Klingberg. Efter den så tänker jag ta och plocka upp Står dig ingen åter av Anna Karolina. Lite påskkrim måste ju hinnas med. Sen har jag fler böcker på listan men ska jag vara ärlig så känns det inte i dagsläget som om jag kommer hinna sådär värst mycket mer. Det får bli en liten överraskning i sådana fall.

34 kommentarer:

  1. För mig blir det också lite påskkrim :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det där med ond bråd död passar ju definitivt in på påsken.

      Radera
  2. Jag är så nyfiken på Anna Karolinas första bok. Har den på min boktolva så den lär bli läst i år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte jättemycket om Karolinas första bok. Mycket på grund utav språket och att den var lite annorlunda. Så hoppas du får den läst snart.

      Radera
  3. man får ju hinna äta ägg och umgås, glad påsk!

    SvaraRadera
  4. Jag deltar också i påskläsutmaningen så att svara på jerkan var inte jättesvårt den här veckan Hoppas du får tid för massvis med läsning i helgen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tiden är nog inga problem för mig. Energin och lusten är det nog tyvärr värre med.

      Radera
  5. Vaknade också tidigt. Grannen började borra klockan sex!! Glad påsk :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... Den är bara grym! Då hade jag med glädje gett grannen ett par väl valda ord. Glad påsk till dig också.

      Radera
  6. Jag klarade av min deckardos veckan före påsk. Men är mitt i en intressant historia av annan typ!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland blir det så. Man vill ha alla genrer i lagom dos. Hoppas du hittar bra läsning i alla fall.

      Radera
  7. Jag klarade av min deckardos veckan före påsk. Men är mitt i en intressant historia av annan typ!

    SvaraRadera
  8. Jag är nyfiken på Anna Karolinas bok!
    Vaknade också tidigt pga ryggont :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är jättenyfiken på den eftersom jag gillade första boken så pass mycket.

      Radera
  9. Jag har inte läst någon av böckerna i serien Släkten. Har du läst de tidigare? Lustigt med en bokserie med olika författare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst en bok tidigare i serien och det var den precis före. Egentligen borde man väl försöka läsa de första också. Jag gillar tanken med serien även om jag håller med dig om att det känns lite konstigt med olika författare.

      Radera
  10. Står dig ingen åter ska jag läsa så sdmåningom.

    SvaraRadera
  11. Om läsarna tycker det är konstigt med en serie med olika författare så kan jag intyga att det är knepigt värre för författarna. Åtminstone för mig, jag vet precis vad som ska hända i böckerna efter Stenhuggarens dotter, men så blir det inte, för jag har inte längre med det att göra. Så himla svårt för min hjärna att acceptera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... Det kan jag verkligen förstå. Det kan inte alls vara lätt när någon annan "lägger sig i". Men jag gillar konceptet.

      Radera
  12. Man behöver ju inte alltid planera in femtioelva böcker för en ledig helg. Ibland är det bättre att ta det som det kommer. ;) Glad påsk Anna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, visst är det så men jag är mästare på att planera. Det verkar dock som om det inte kommer bli sådär värst mycket läst, men jag är ganska så nöjd ändå. Glad påsk till dig också...

      Radera
  13. Hoppas du får en trevlig läshelg!

    SvaraRadera
  14. Hoppas du får en trevlig läshelg!

    SvaraRadera
  15. Låter som fina planer för påsk! Glad påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir nog bra. Trevlig påsk till dig också.

      Radera
    2. jag planerar alltid så mycken läsning och vet att det inte alls kommer att bli en bråkdel av det läst. men det gör ingenting. jag måste i vilket fall som helst ha många att välja emellan. fin påskhelg!

      Radera
    3. Ja, man kan ju inte riskera att bli utan böcker att läsa. Så vi planerar och planerar. Det gillar jag.

      Radera
  16. Man hinner aldrig läsa så mycket som man vill/tror under ledigheterna. Finns ju lite annat som också ska hinnas med. Hoppas du får en fin påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det ofta så. Jag har egentligen tiden den här påsken, men det finns ändå andra saker som lockar mer.

      Radera
  17. Jag kommer inte att hinna läsa en enda deckare till påsk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag inser också att jag är ganska så körd vad det gäller den biten.

      Radera