2015-05-03

En smakebit på søndag: All the bright places


Det känns otroligt lyxigt att vara ledig idag med, man har ju liksom redan haft två dagars helg. Idag ska jag mest njuta av att maken har kommit hem,men eftersom han inte kom hem förrän klockan fem i morse ligger han nu och sover och då får väl jag passa på att läsa lite nu på förmiddagen. Boken jag läser är All the bright places av Jennifer Niven som handlar om Finch och Violet som möts uppe i skolans klocktorn när båda överväger att hoppa. Finch är den udda killen som blir mobbad medans Violet är den populärar tjejen. Sakta verkar en vänskap växa fram mellan de båda. Det är definitivt en ganska så tragisk bok hittills även om den är skriven med värme,

Smakbiten är hämtad från sida 79.

Monday morning. First period.
Everyone is talking about the newest post in the Bartlett Dirt, the school gossip rag that not only has its own website but seems to be taking over the entire internet. "Senior Hero Saves Crazy Classmate from Bell Tower Jump." We aren't named, but there is a picture of my face, eyes startled behinde Eleanor's glasses, bangs crooked. I look like a makeover "before." There's also a picture of Theodore Finch.
Jordan Gripenwaldt, editor of our school paper, is reading the article to her friends Brittany and Priscilla in a low, disgusted voice. Now and then they glance in my direction and shake their heads, not at me but at this perfect examle of journalism at its worst.

Vill ni läsa fler smakbitar föreslår jag att ni tittar in hos Mari på Flukten fra virkeligheten.

29 kommentarer:

  1. Denna är jag lite sugen på att läsa, handlingen verkar riktigt bra! Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker jättemycket om den hittills.

      Radera
  2. Tack för smakbiten. Blev lite nyfiken på boken nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättmysig, men väldigt dyster. Känns riktigt bra hittills.

      Radera
  3. Den här boken har jag hört mycket bra om. Trevlig söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade jag med gjort och den tilltalade mig med en gång.

      Radera
  4. Tack för smakbiten, ingen bok jag känner igen sedan tidigare. Önskar dig en fin söndag! :)

    SvaraRadera
  5. Känner inte till den här boken, men den verkar ju ha aktuella teman. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt trevlig bok om att växa upp. Jag gillar den väldigt mycket hittills.

      Radera
  6. Tack för smakebiten och trevlig söndag

    SvaraRadera
  7. Jag har inte hört talas om den här, men jag blev jätteintresserad av att läsa den efter att ha läst din smakbit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul. Hoppas att du gillar den då om det blir att du plockar upp den. Trevlig helg!

      Radera
  8. Kul med en smakbit från en bok som jag inte kände till, tack för den! :)

    SvaraRadera
  9. Har hørt mye bra om denne boka. Forhåpentligvis får jeg kjøpt meg den snart og lest den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt bra hittills så jag hoppas att jag får till lite lästid i eftermiddag/kväll så jag kan läsa ännu mer ur den. Trevlig söndag!

      Radera
  10. Den här väntar på mig i bokhyllan! Tack för smakbiten och ha en trevlig söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är definitivt en trevlig bekantskap. Trevlig söndag!

      Radera
  11. nytt för mig! tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket trevlig läsning. Jag tycker den är riktigt bra.

      Radera