2018-03-13

Veckans topplista v 11

veckans topplista

Jag tänkte det var dags att jag hoppade på Veckans topplista igen som Johanna på Johannas deckarhörna håller i. Det var ett tag sedan jag hann med att delta men nu är det läge. Veckans lilla lista ska handla om nya böcker:

Böcker jag ser fram emot i vår:

MacbethKyldygnetInkräktareOch sen var hon borta

Tydligen väldigt mycket deckare. Jag vet inte vad det är som hänt med mig men den senaste tiden/året har verkligen deckaregenren dominerat min läsning. Kanske är dags att försöka hitta tillbaka till lite annat också, men jag har inte hittat något som lockat sådär jättemycket.

10 kommentarer:

  1. Tana Frenchs bok har jag längtat efter så länge :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med. Gillade verkligen den jag läste sist.

      Radera
  2. Macbeth är verkligen given på många listor! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det verkar så och hoppas nu bara den lever upp till alls förväntningar.

      Radera
  3. Inkräktare vill jag läsa :)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker jag borde gilla Lisa Jewell men de böcker jag läst av henne har inte riktigt fastnat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har både gillat och inte gillat. Denna ska ju hur som helst vara utanför hennes normala genre som jag har förstått det och det gör mig lite extra nyfiken.

      Radera
  5. Lisa Jewell brukar vara bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja för det mesta i alla fall. Ibland blir det lite miss men den här tror jag mycket på.

      Radera