2018-03-23

Veckans helgfråga v 12


Hej och hå, vad dagarna går fort just nu. Jag är inte riktigt på banan när det gäller förståelsen att det är påsk nästa vecka redan. Men det ska ändå bli väldigt skönt.
Idag tänkte jag att jag skulle bjuda på ett svar på Mias helgfråga:

Vilken är din bästa deckare?

Bildresultat för granne med döden

Jag är lite osäker på om just denna räknas till deckare eller thriller, oavsett så är den det bästa jag kan komma på att jag har läst i genren. Och jag vet att jag har tjatat om det otaliga gånger och jag kommer förmodligen tjata om den igen. Men den är så bra, otäck men bra.


17 kommentarer:

  1. Granne med döden :) Så fantastiskt äcklig och bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och även om det är flera år sedan jag läste den kan jag inte riktigt släppa tanken på den.

      Radera
  2. tror inte att jag läst denna. Onda flickor läste jag och tyckte om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är en riktigt duktig författare och jag har läst både Onda flickor och Den mörkaste hemligheten. Men Granne med döden är bäst.

      Radera
  3. Jag gillade hennes tredje bok men den här har jag inte läst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst alla och gillat men denna är den bästa enligt min mening.

      Radera
  4. Läst Onda flickor, bra, och den här som var lite väl läbbig för mig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nog är den läbbig och äcklig, men jag gillade det väldigt mycket.

      Radera
  5. Den här var obehaglig på ett bra sätt.

    SvaraRadera
  6. Granne med döden är grymt spännande och otäck. Tror att jag gav den 5 / 5 i betyg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig blev den årets bok tillsammans med Björnstad tror jag det var. Så bra.

      Radera
  7. Granne med döden har jag läst men jag fastnade inte riktigt för den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan förstå att den inte riktigt är för alla för det är något utöver det vanliga i äckelväg. Men jag gillade den riktigt mycket.

      Radera