2018-03-25

Guilty pleasure

Ibland händer det att man bara vill ha en riktigt lättsam gammal goding att krypa upp i fåtöljen med. Som en varm filt att svepas in i en stund när det liksom aldrig slutar snöa och man återigen är hemma från jobbet för VAB. Då är det bra med Storytel och att jag tillsammans med dem kunde ägna ett par timmar åt att lyssna på One for the Money av Janet Evanovich - igen.

Bildresultat för one for the money book

Och vet ni vad? Trots att det fortfarande egentligen är en ganska medioker story så har jag det precis lika bra när jag lyssnar den här gången. Jag skrattar åt Stephanie Plums tokigheter, åt hur hon hoppar i sopcontainrar och sitter fast i duschen. Och jag gillar alla de där sexiga männen som jag liksom inte kan få nog av. Uppläsaren gör också ett fantastiskt jobb för nu får jag riktigt känslan av New Jersey och Trenton i och med underbart hemska dialekter.

Jag är inte ikapp i serien än(det finns trots allt över 20 böcker), jag har typ de två senaste böckerna kvar att läsa, men under tiden tror jag att jag ska roa mig med ytterligare någon av de tidigare böckerna. För det här gillar jag faktiskt jättemycket.

2 kommentarer:

  1. Har du sett filmen? Tycker den är rolig och älskar Katherine Heigl som Stephanie.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har sett den och tyckte den var bra. Kartherine Heigl gjorde en bra rollprestation däremot var jag inte helt övertygad av de båda manliga rollerna.

      Radera