2018-03-15

Världen utan dig av Jill Santopolo



Lucy och Gabe möts för första gången den 11:e september, dagen då New Yorks himmel fylls av rök och dagen då många livsöden skapas. Dagen är så speciell så den skapar definitivt en relation mellan Lucy och Gabe som för alltid kommer att forma dem som personer och det är en ögonblicklig förälskelse mellan dem som på många sätt är både hälsosam och raka motsatsen. 
Sen får vi möta de båda människorna genom ett helt liv och om hur deras öden är sammanlänkade samtidigt som de befinner sig på olika kontinenter. 

36134827

Jag är helt tagen av den här boken. Den är så vacker och finstämd och gripande och mitt hjärta blöder lite för Lucy och Gabe och deras livsöden. Det är verkligen en bok som får mig att känna och som jag förmodligen kommer att bära med mig länge.
Jag älskar på det sätt boken är berättad. Det är Lucy som berättar för Gabe om deras liv tillsammans och vilka känslor hon har haft för honom genom livet, men också mycket om alla de där tänk om och i fall att. Språket i boken känns nytt, samtidigt som det känns uråldrigt just för att det här är en berättelse, inte en bok utan något som ska berättas från mun till mun och på så sätt föras vidare genom historien.

Världen utan dig får 4+/5 i betyg.

Boken finns att köpa hos Adlibris & Bokus & Cdon & Bookoutlet. På rea hos Adlibris och Cdon till om med om ni skyndar er.

2 kommentarer:

  1. Den var verkligen jättebra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var den absolut. Så stillsam men ändå så innehållsrik på något sätt.

      Radera