2018-03-26

Påskläsutmaning med Mia

Det börjar bli en tradition nu att Mia på Mias bokhörna drar igång en läsutmaning under påsken och jag tänker mig givetvis vara med även i år. Utmaningen håller på mellan den torsdagen den 29 mars till måndagen den 2 april. Då gäller det att läsa av bara attan för läser man allra flest sidor kan man vinna ett presentkort på adlibris.

De böcker jag tänker mig läsa under den här ledigheten är följande:


  • Children of Blood and Bone: Solstenen - Tomi Adeyemi
  • Någonstans brister himlen - Erika Olofsson Liljedahl
  • Vit krypta - Mariette Lindstein
  • Slutet blir döden - Agatha Christie
  • Kärlekens tunga - Anna Åhlund
Om jag hinner läsa alla återstår att se. Jag kommer i alla fall kombinera läsningen av fysisk bok med ljudbok på vissa av dessa.

8 kommentarer:

  1. Hoppas böckerna bjuder på mycket bra läsning :)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig hög inför påsk.

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Ja, det måste nästan alltid vara med en Christie när jag är med i utmaningar. Behövs något lättsmält.

      Radera
  4. Härlig läs-hög! Är också nyfiken på Vit krypta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har påbörjat Vit krypta nu och än så länge är jag inte besviken.

      Radera
    2. Anna Höglund. Kul att höra! Din läshög är verkligen imponerande, det är en bok om dagen nästan, jag tycker ni bokbloggare är grymma.

      Radera