2013-04-01

En riktigt bra månad

Nu är mars slut och med aprils intåg så hoppas jag på massor med sol och värme. Trots att vädret har gjort mig mer eller mindre illamående i mars så har i alla fall läsningen varit på topp. Tror aldrig jag har läst så många böcker på en månad som jag gjort i mars - och bra böcker har det också varit.

Mars böcker:
Änglar och demoner - Dan Brown (Ljudbok)
När skönheten kom till Bro - Anna Jansson (Ljudbok)
Som en drömbild - Nora Roberts
Mr Dixon försvinner - Ian Sansom
Kretsen - Maggie Stiefvater
Utvandrarna - Vilhelm Moberg (Ljudbok)
A game of Thrones - George R.R. Martin (The graphic novel)
Starcrossed - Josepihine Angelini
Barfotabarn - Nils Ferlin (Diktsamling)
Invandrarna - Vilhelm Moberg
A game of Throne - George R.R. Martin
Tiara och Dr Martens - Meg Cabot
Sirenen - Tiffany Reisz
Tills döden skiljer oss åt - Ingrid Elfberg

Antal böcker lästa/lyssnade på: 14 st
11 svenska/3 engelska/3 ljudböcker

Mars överraskning:
Utvandrarna och Invandrarna. Att jag inte läst/lyssnat på dessa tidigare är för mig obegripligt. Okej jag har läst utvandrarna men då var jag nog inte mer än 10-12 år. Helt underbara böcker. Ser fram emto att lyssna vidare.

Mars sämsta:
Tycker inte att någon av böckerna jag läst denna månaden varit dålig på något sätt. Mr Dixon försvinner levde däremot inte riktigt upp till förväntningarna.

Mars bästa:
Svårt det här att välja. Utvandrarsviten definitivt men även Starcrossed och A game of Thrones har varit riktigt bra läsning den här månaden.

2 kommentarer:

  1. Wow, 14 stk! Dobbelt så mange som meg ;) Superflott oppsummering forresten, ta gjerne turen innom meg i dag og legg igjen en link der :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är betydligt fler än jag brukar läsa. Sen var det i och för sig en del korta böcker men ändå.

      Radera