2013-04-07

En smakebit på søndag: Karriär och köksbesvär


Hos Fluken fra virkeligheten presenteras varje söndag en liten smakbit ur det man läser för tillfället, En Smakebit på en söndag.
Eftersom jag för tillfället är mitt emellan två böcker så får ni inledningen ur den bok jag ska börja läsa. Boken heter Karriär och köksbesvär och är skriven av Sophie Kinsella och handlar om Samantaha som är jurist på en stor advokatfirma i London där hon arbetar dygnet runt. Efter ett misstag på jobbet flyr hon London och tar anställning som hemhjälp på landet, utan att ha en aning om hur man sköter ett hushåll.

Karriär & köksbesvärCitat från sida 7.

Skulle du beskriva dig själv som stressad?
Nej. Jag är inte stressad.
Jag har mycket att göra. Det är många som har mycket att göra. Det är ju så arbetslivet ser ut i dag. Jag har ett krävande jobb som betyder mycket för mig, och det är väldigt stimulerande.
Okej, ibland känner jag mig kanske lite spänd. Lite jäktad. Men det är väl inte så konstigt. Jag är ju för sjutton en högt uppsatt affärsjurist.
Jag har tryckt pennan så hårt mot papperet att det har gått sönder. Jäklar. Äsch, strunt i det. Nästa fråga.

20 kommentarer:

  1. Jag har ännu inte läst något av Kinsella, men lite nyfiken är jag allt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade inte alls första boken i shopaholic-serien utan gav upp den efter halva. De fristående böckerna däremot har varit bra - bara läst två stycken innan. Ser fram emot att läsa denna.

      Radera
  2. Har bare lest en bok av forfatteren men skal absolutt lese mer, så tusen takk for smakebit og tips.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har själv bara läst två böcker men tycker hon brukar vara bra.

      Radera
  3. Artig smakebit. Har ikke lest noe av Kinsella, så dette var et bra tipa. God søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den verkar onekeligen rolig om man läser baksidestexten och jag ser fram emot en trevlig läsning.

      Radera
  4. Har visst om forfatteren en stund, men har ikke lest noe av henne. Ser for meg at det kan være chill strandlektyre ;)

    Takk for smakebiten og ha en strålende søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker definitivt att det passar att läsa på stranden, eller i alla fall i solen. Kanske inte bör vara för mycket folk runt omkring för det kan finnas risk för gapskratt.

      Radera
  5. Så morsom smakebit. Jeg kunne i noen tilfeller ha skrevet det selv. Nesten :-) Jeg har bare lest en Sophie Kinsella bok, men den var også bra. Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  6. Har ikke lest noe av Kinsella tidligere, har mange ganger vurdert, men så er jeg litt usikker om jeg vil like bøkene hennes:) Ønsker deg en strålende søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon kan vara lite pinsam i det hon skriver, det kan till och med bli jobbigt att läsa iblan tycker jag. Men oftast blir det roligt och underhållande.

      Radera
  7. Köpte denna bok på bokrean och ser fram emot att läsa den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen på en trevlig lässtund.

      Radera
  8. Virker som en artig og underholdende roman :)

    SvaraRadera
  9. Fin smakebit! Har ikke lest noe fra denne forfatteren, men har hørt masse positivt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då tycker jag du ska prova en bok. Hon är himla rolig.

      Radera
  10. Jag har läst en bok av Kinsella och minns att jag tyckte den var rolig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera