2013-04-16

Top Ten Tuesday: Rewid



Denna veckan är det fritt att välja vilket ämne man vill skriva om i Top Ten Tuesday hos The Broke and the Bookish. Därför valde jag Top Ten Books I want to Reread, böcker jag vill läsa om.

1. Jag skulle vilja läsa om Hungerspelen av Suzanne Collins någon gång, gärna ganska snart, typ innan november när nästa film släpps.

2. Harry Potterböckerna står ständigt på att läsa om listan.

3. Jane Eyre av Charlotte Brontë kräver också en omläsning och det snart. Älskar denna bok.

4. Den förlorade symbolen av Dan Brown skulle jag behöva läsa om innan Inferno släpps. Har nämligen avvärkat Änglar och Demoner redan och halv Da Vinci koden.

5. Eftersom Tahari Mafies Rädda mig inte ligger här och väntar på mig så borde jag läsa om Rör mig inte först. Kan vara bra för kom ihåget.

6. En man som heter Ove av Fredrik Backman kommer jag att vilja läsa om så småningom.

7. Twilightböckerna av Stephanie Meyer kommer att kräva omläsning, möjligtvis lyssning.

8. Det är rätt så troligt att jag i framtiden kommer läsa om Fifthy Shades böckerna av E.L James. Jag tillhör dem som gillar.

9. Alla själars natt av Deborah Harkness kommer jag förmodligen att läsa om innan jag tar tag i bok två.

10. Eragon, Den äldste, Brisingr och Arvtagaren tycker jag är väldigt bra böcker och det kommer komma en sommar när jag ska sträckläsa dem igen. Paolini får gärna skriva flera böcker.

4 kommentarer:

  1. Jag har kvar att läsa Arvtagaren och som en som inte alltid gillar fantasy så måste jag säga att de här böckerna är riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev också väldigt positivt överraskad. Men jag älskar när det handlar om drakar. Hade gärna haft en egen liten drake. Om de nu bara kunde finnas på riktigt.

      Radera
  2. Oh det finns ju så många böcker man skulle vilja läsa om. Håller med om de flesta på din lista (har bara inte läst 5 & 9). Men det finns ju så mycket nytt (för mig iaf) och outforskat där ute att det är svårt för mig att prioritera omläsning, tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr blir det väl lite så att man är dålig på att läsa om. Vissa favoriter kan jag dock inte hålla mig ifrån, typ Harry Potter.

      Radera