2013-04-15

Överenskommelser

Överenskommelser är en historisk romance som handlar om Beatrice jakt på kärlek och lycka. Mer om boken kan läsas här.

Jag var inte riktigt beredd på vad jag skulle få läsa när jag öppnade Överenskommelser av Simona Ahrnsted. Visst gillade jag Betvingade men denna är bättre. Jag kommer på mig själv med att sitta och le i boken, utan någon egentlig anledning mer än att jag tyckte den var så bra. Sen finns det stunder när jag sitter och gråter också, och stunder då jag är förbannad på alla missförstånd som uppstår. Men vad är det som gör boken så bra? Det har jag lite svårt att sätta fingret på. För bra är det rätt igenom. Kanske är det miljöerna som jag älskar, kanske är det karaktärerna, kanske är det språket. Förmodligen är det en kombination av alla tre som gör det så bra. För faktum är att jag steckläste den här boken på en dag. Det var till och med så att jag inte ens tog bloggpauser som jag brukar göra när rastlösheten börjar sätta in. Ett konstant läsande från morgon till kväll (ibland är det bra att vara sjuk). Jag har väl bara en liten negativ tanke och det är att det kanske var någon vända för mycket innan Beatrice fick sin Seth. Men samtidigt var de så pass bra ändå så jag förlåter den pyttelilla bristen.
Nu ser jag väldigt mycket fram emot Ahrnsteds nästa bok, De skandalösa, som släpps i juni hos Damm förlag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar