2013-04-08

Tematrio - Fortfarande oläst

http://www.lyran.net/blogg/tematrio.jpgDet finns många författare som jag inte begriper varför jag fortfarande inte har läst trots att jag har lovat mig själv det i många år. Därför passar veckans tematrio hos Lyran utmärkt in här: Berätta om tre författare ni ännu inte läst, men har lust att läsa!

1. Charles Dickens måste jag ta tag i snartast och läsa något av. Oliver Twist står och väntar i bokhyllan så egentligen har jag ingenting att skylla på.

2. Marcus Zusaks Boktjuven har jag velat läsa hur länge som hellst. Återigen står den och väntar i hyllan så det är bara till att börja läsa.

3. Ann Cleaves deckar borde vara något som passar mig som handen i handsken och efter att jag vann en massa av hennes böcker förra året så borde jag faktiskt försöka läsa något av henne snarast.

16 kommentarer:

  1. Jag har inte heller läst Charles Dickens, men jag har definitivt lust att läsa någon bok av honom.

    Jag läste Boktjuven för några år sedan och kan verkligen rekommendera den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är många som talar om Boktjuvens föträfflighet så jag måste verkligen ta tag i och läsa den snart.

      Radera
  2. Ann Cleeves är en författare jag oxå måste ta tag i, har läst en av hennes böcker och gillade den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror verkligen att hon är något för mig.

      Radera
  3. Dickens är faktiskt riktigt läsvärd och Boktjuven är en helt fantastiskt bok!

    SvaraRadera
  4. Boktuven är en godbit! Lyckos dig som har den kvar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det verkar som om många är väldigt glada för den så jag läangtar efter att få läsa den.

      Radera
  5. Oh, jag har läst alla tre. Boktjuven är helt underbar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag läste delar av din recension för ett tag sedan och blev ännu mer nyfiken på att läsa den. Kanske ska försöka klämma in den i maj.

      Radera
  6. Dickens är en av mina absoluta favoriter, låt dig inte skrämmas av tjockleken på böckerna, man man bara flyger igenom :) Boktjuven var också en favorit när jag läste den. Har inte testat ditt sista val.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl lite därför jag tänkt börja med Oliver Twist som inte är så där supertjock.

      Radera
  7. Har inte heller läst någon av dessa författare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ska jag läsa och se om det är något att ha. Kanske kan bli ett litet tips om dem i framtiden någon gång.

      Radera
  8. Dickens läste jag en hel del av när jag var liten, och Ann Cleeves serie om Shetlandsöarna var kanonbra, medan starten på de om Vera inte alls är lika bra...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur att det är Shetlandskvartetten jag har här hemma. Måste börja på dessa snart.

      Radera