2016-07-24

Dag 5 & 6 Booktube A Thon


Nu börjar den här veckan med läsning närma sig sitt slut den också. Och vilken läsvecka det har varit. Nu återstår i och för sig idag också, men idag tror jag ärligt talat inte att jag hinner läsa sådär värst mycket. Men här är i alla fall en liten sammanfattning av dag 5 och 6.
Under dag 5 bestämde jag mig för att lägga undan Minns du den stad. Absolut inte för att jag inte vill läsa den utan för att jag tyckte inte riktigt den passade in i en läs-a-lot. Den behöver få ta tid och läsa och skulle jag läst den nu så hade jag nog enbart blivit stressad. Så jag skjuter den lite till framtiden. Istället blev det Ronja Rövardotter och av en slump Granne med döden av Alex Marwood. Väldigt nöjd med mina val.

  • En bok med gult omslag är utläst - A Grimm Warning av Chris Colfer
  • En bok som enbart får läsas efter solens nedgång är utläst - Tretton vid bordet av Agatha Christie
  • En boks som är upptäckt via booktube (i mitt fall bloggen) är påbörjad - Granne med döden av Alex Marwood
  • En bok av min favoritförfattare utläst - Kraften av Siri Pettersen
  • En bok som är äldre än jag påbörjad - Kometen kommer av Tove Jansson
  • Läs och se en bok som blivit film utläst/sedd - Ronja Rövardotter av Astrid Lindgren
Efter att ha kollat på den statistiken så gäller det egentligen bara att läsa en sjunde bok (för både Granne med döden och Kometen kommer är snart slut båda två). Om jag hinner med en sjunde bok är väl lite tveksamt, men jag ska ge det ett försök i alla fall.

Och sidantalet:

Dag 1: 160 sidor
Dag 2: 393 sidor
Dag 3: 404 sidor
Dag 4: 284 sidor
Dag 5: 343 sidor
Dag 6: 201 sidor

Sammanlagt: 1785 sidor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar