2016-07-31

Sammanfattning av juli

We all have. " once upon a time....." In our lives even if we are not princes and princesses..... Aline ♥:

Om jag förra månade jublade över att min lässvacka äntligen verkade var över så kan jag efter den här månaden verkligen konstatera att det verkligen är fallet. Jag har läst grymt mycket böcker och jag är också grymt nöjd med att jag har tagit mig an en del av mina utmaningar för det här året. Så det är helt klart varit en riktigt bra läsmånad.
Även bloggandet har gått riktigt, riktigt bra. Fast jag tror besöksstatistiken har fått snurren på något sätt. Det verkar som om ryssarna har hittat hit och nästan fördubblat min statistik den senaste veckan. Men jag klagar inte. Det är trots allt bara siffror och jag är så nöjd med att det tittar in folk här över huvud taget.

Dessa böcker blev lästa under juli:

  • Magnus Chase and The Sword of Summera - Rick Riordan
  • Glassvärdet - Victoria Aveyard
  • Farlig midsommar - Tove Jansson (Ljudbok)
  • Poppy Pym och faraos förbannelese - Laura Wood
  • Glasblåsarns barn - Maria Gripe
  • Tricky Twenty-two - Janet Evanovich
  • Dead ever after - Charlaine Harris
  • Pappa Pellerings dotter - Maria Gripe
  • Trollkarlens hatt - Tove Jansson (Ljudbok)
  • Lögner - Lee Child
  • The Land of Stories: A Grimm Warning - Chris Colfer
  • Kraften - Siri Pettersen
  • Tretton vid bordet - Agatha Christie
  • Ronja Rövardotter - Astrid Lindgren
  • Kometen kommer - Tove Jansson (Ljudbok)
  • Granne med döden - Alex Marwood
  • Vargbröder - Michelle Paver
  • Fantastic beasts and where to find them - J.K Rowling
1572439628941550105396142894148228941397249508451598534828941408232348971805263920706320268183022238912046906660048752255104692123626351469

18 böcker sammanlagt vilket känns som rekord. Sen kan jag också tillägga att jag har påbörjat/läst lite ur minst ytterligare 5 böcker. Tänk om jag kunnat vara lite bestämd med de böckerna.
Hur som helst månadens bästa böcker är solklart Kraften av Siri Pettersen och Granne med döden av Alex Marwood. Två totalt olika böcker men otroligt bra båda två på olika sätt.

Utifrån mina litterära mål:
  • Antal olästa böcker i bokhyllan är nu 122 böcker (150 förra månaden). Som ni förstår så har jag både läst massor, men faktiskt rensat ut lite också. Antalet känns nu jättebra och nu gäller det bara att fortsätta i samma takt och hoppas på att komma under 100 olästa böcker innan året är slut. Känns genomförbart just nu i alla fall....
  • Avsluta serier har också gått helt okej den här månaden. Jag har läst så långt det går i Janet Evanovich serie, jag har avslutat Charlaine Harris serie om Sookie Stackhouse och avslutat Korpringarna av Siri Pettersen. Det tycker jag är helt okej. 
  • Antal nya författare lästa den här månaden är enbart två stycken. Laura Wood var jag inte så förtjust i men Alex Marwwod blev ju en riktig fullpott. 
  • Rensa i bokhyllan då - jo det har gått ganska så bra. 17 olästa böcker utrensade och 3 lästa. Konstigt nog tar det emot att rensa bort lästa böcker. Men det är ju främst de olästa böckerna jag vill ska minska.
Utifrån mina utmaningar:
  • Alex Marwood är nu struken från boktolvan.
  • Dock ingen återknuten bekantskap den här månaden. Lite synd.
  • Länder besökta den här månaden är däremot inga nya förrutom några fantasyvärldar. Men det är egentligen bara Valhalla som kan räknas in där. 
  • Kaosutmaningen är jag redan klar med men prickade trots allt av en prick.

4 kommentarer:

  1. En bra månad alltså! Det är kul när det händer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En mycket bra månad och jag älskar när det händer. Men över lag så brukar det bli lite mera läst just under juli då semestern infinner sig.

      Radera
  2. Vilken jättehög med böcker du hunnit läsa! Där kan man verkligen snacka om att komma över en lässvacka!

    SvaraRadera