2016-07-10

Några tankar en söndag


Deborah DeWit:
  • Veckans bästa får nog helt klart bli bokfynd. Jag är så vansinnigt nöjd med mina inköp igår när jag var på second hand. Kan inte riktigt smälta att jag till exempel gav 2.50 för en Sven Nordqvistbok. Eller 7.50 för en Ronja Rövardotter i den nya fina utgåvan med röda kanter. Supernöjd!!!
  • Den här helgen har det verkligen gått som jag velat med planeringen av läsningen. I fredags läste jag ut Glassvärdet och i går läste jag ut Poppy Pym och faraos förbannelse. Då var det bara Sanningen om Alice kvar och hittills har jag kanske inte läst så mycket ur den idag för jag har varit för trött, men jag ska ge den en chans nu här i kväll innan jag ska se på EM-finalen i fotboll.
  • Jag har blivit väldigt, väldigt sugen på att läsa Störst av allt av Malin Persson Giolito efter alla lovord den har fått den senaste veckan. Frågan är bara om jag ska ställa upp mig på kö på biblioteket eller om jag faktiskt ska ta och unna mig den boken. Det är faktiskt ytterst länge sedan som jag gjorde någon bokbeställning (förutom en förhandsbeställning av Egerkrans Nordiska gudar) så kanske skulle jag ta och unna mig den i semesterpresent.
  • Den här veckan har det trillat in massor av recensionsexemplar. Det var också väldigt länge sedan det gjorde det och det har varit väldigt uppskattat. Hälften av böckerna är redan lästa, nu ska jag bara ta och sätta tänderna i resten.
  • Bokomslagen till Maria Gripes två nyutgåvor - Glasblåsarens barn och Pappa Pellegrins dotter - är grymt snygga. Bara som en liten upplysning.
  • Snart är det semester!!!
Tack och hej för den här veckan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar