2016-07-29

Nytt i hyllan: Juli

Jaha, då var snart juli förbi också och nu räknar jag inte med att det ska trilla in fler böcker till mina bokhyllor. Den här månaden har det kommit ganska många böcker, men flest barnböcker till kommande barnbibliotek och därför har jag inget dåligt samvete där. De böckerna skrev jag om här och tänker inte ta upp mer i detta inlägget.

I övrigt har det dykt upp 4 stycken recensionsexemplar. Dessa är följande:

Poppy Pym och Faraos förbannelseGlassvärdetGlasblåsarns barnPappa Pellerins dotter

Alla fyra kommer från Modernista, alla fyra är lästa och snart är alla fyra recenserade. Känns väldigt bra att ha dem avklarade och på så sätt inte utöka min olästhylla.

Sist men inte minst så beställde jag mig faktiskt två böcker. Det var extremt länge sedan jag gjorde det så jag tyckte nästan jag kunde få unna mig dem. Dessutom är de fortsättningar på en serie som jag har läst i kapp så långt jag kunde. De böcker jag pratar om är givetvis fortsättningen på The Land of Stories som jag fick hem igår. Finns bara en sak jag stör mig på med dessa böcker. Trots att jag kollade så det var samma förlag som gav ut dem så är dessa båda mycket kortare (höjdmässigt) än vad de tre tidigare titlarna i serien är. Men de är förmodligen lika bra för det.

The Land of Stories: Beyond the KingdomsThe Land of Stories: An Author's Odyssey

Avslutningsvis måste jag nog säga att det trots allt är en helt okej månad trots att det har hittat hem betydligt fler titlar än vad det gjort de senaste månaderna. Mycket av det nya är trots allt redan läst.

4 kommentarer:

  1. Mina land of stories böcker så har jag två som är högre-, och två som är lägre i höjden och sen har jag en som har stor text. Är nog den serien som är mest omatchande i min hylla, hahah.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går ju utmärkt att läsa ändå men så frustrerande...

      Radera
  2. Maria Gripes böcker har även jag fått hem. De är så fina och skall bli jättekul att läsa.

    SvaraRadera