2016-07-09

TBR inför #läsalotsommar16


Det har blivit dags att sätta ihop en liten lista över böcker jag ska välja mellan under Nellys #läsalotsommar16. Det har blivit lite av en tradition att inleda semestern med den här läs-a-loten så i år är absolut inget undantag för min del. Reglerna är enkla. Läs så många sidor som möjligt mellan den 12:e och 18:e juli. Sätt också upp egna mål för ditt läsande under den här perioden.

Dessa böcker tänker jag ge mig i kast med:

Glasblåsarns barnPappa Pellerins dotterBildresultat för a grimm warning

Ytterst tveksamt om jag kommer hinna alla dessa böcker, framför allt eftersom jag jobbar i alla fall två av dagarna. Men här har jag lite att välja mellan i alla fall. Det finns också möjligthet att jag plockar upp något annat istället beroende på lust. 

Mina mål:
  • Jag ska fokusera på ett lustfyllt läsande istället för att enbart jaga antal lästa sidor.
  • Uppdatera på bloggen mina framsteg minst 4 gånger.
  • Läsa ut minst tre böcker.
Det får räcka så. Men nu är jag taggad att köra igång. Vill verkligen läsa alla böcker nu genast.

4 kommentarer:

  1. Det var en del böcker där!
    Lycka till!
    Kram Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och förmodligen kommer jag inte att hinna läsa hälften, men det är alltid bra att ha lite att välja mellan.

      Radera
  2. Ser ut som trevlig läsning.

    SvaraRadera