2016-07-17

Några tankar en söndag


 :
  • Äntligen är semestern här och det måste helt klart vara den här veckans absolut bästa. Jag har nu varit ledig i fem dagar och det känns faktiskt som om jag redan har hunnit vila upp mig lite. Jag har umgåtts med vänner och familj, ätit gott och läst mycket. Vad mer kan man begära?
  • Jag håller just nu på att lyssna igenom Muminböckerna på Spotify. De är så bra men jag är lite oroligt över att börja lyssna på Muminpappans memoarer eftersom det är min favorit. Det där med favoritskap är inte helt lätt. Tänk om jag har målat upp boken mycket mer i mina tankar än vad själva läsupplevelsen egentligen var? Tänk om det inte är lika bra att lyssna som det är att läsa? Orosmolnen är många men förr eller senare kommer jag nog att lyssna på den.
  • Igår plockades det blåbär i skogarna runt stugan så för tillfället håller jag på att baka paj för hela slanten. Pajen är mest till för maken som är tokig i just blåbärspaj. Själv hade jag kunnat äta bären som de är, kanske med lite mjölk. Men ikväll blir det i alla fall paj och läsning. Underbart!
  • Jag har funderat lite på hur fega Hollywood är i vissa lägen. Här om dagen såg vi Allegient och jag har tidigare läst boken. För er som har läst den vet ju alla hur den slutar, och säkert en del som inte läst den också. I filmversionen får vi inte alls samma slut och jag tycker enbart att det är fegt av filmfolket. Som det var nu så skulle jag vilja säga att det var en ganska så kass film.
  • Nästa vecka har jag nästan ingenting inplanerat. Skulle behöva städa huset, vi ska på kalas till min kusin som fyller år och så ska vi på ett barnmorskebesök. I övrigt har jag i stort sätt hur mycket tid jag vill till läsning. Som jag ser fram emot detta.
Tack och hej för den här veckan. Syns i morgon!!!

4 kommentarer:

  1. Oj, finns Muminböckerna på Spotify? Hur kan jag ha missat det? :o

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det gör dem, det är bara att söka på Tove Jansson. Det var lycka när jag hittade dem.

      Radera
  2. Det kommer en till film Ascendant. http://www.imdb.com/title/tt3663184/?ref_=nm_flmg_act_1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, det har jag helt missat. Den kommer jag dock förmodligen inte att titta på.

      Radera