2016-07-13

Tricky Twenty-two av Janet Evanovich



På det hela verkar det inte vara något vidare svårt jobb att ta fast Gobbles eller Ken Globovic som han egentligen heter. Han är en collegestudent som verkar ha attackerat deanen på campus och Stephanie och hennes medhjälpare Luna ger sig an uppgiften att fånga in honom. Men som vanligt när Stephanie är inblandad så är ingenting fullt så enkelt som man skulle kunna tro till en början. Nix och nej och som vanligt blir det ett äventyr fullt av förstörda bilar, knepiga relationer med snygga män och andra knasigheter.

Tricky Twenty-Two (Häftad)

Jag älskar Janet Evanovich. Det är kanske inte högklassig litteratur jag bjuds på när jag plockar upp hennes böcker men jag blir aldrig besviken och garanterat alltid underhållen. Antalet böcker om just Stephanie Plum är nu uppe i 22 som titlen så lägligt berättar och jag ser redan fram emot november när nummer 23 kommer. Detta är kanske inte den bästa boken i serien men den duger gott och väl åt mig.
Egentligen finns det inte så mycket att berätta om den här serien och inget nytt om den här boken. Det är bra, det är underhållande, det är högt tempo och jag har roligt när jag läser. Den här boken passade helt enkelt helt perfekt att plocka upp idag, första dagen på semestern och sedan sträckläsa.

3 anledningar till varför Tricky Twenty-two är värd att krypa upp i fåtöljen med:

1. Humor. Vill du läsa en rolig bok så tycker jag inte man kan hamna mycket mer rätt. Där finns allt och efter 22 böcker har jag lärt mig att älska alla karaktärer och alla tokigheter. Eller förresten - det var nog instalöv för min del.

2. Tempot. Det händer grejer konstant. Allt känns inte helt logiskt för hur många får till exempel sin bil fullproppad med ilskna gäss men det gör ingenting. Och på nästa sida händer det något helt annat.

3. Ranger är det absolut hetaste som går på två litterära ben. Det går inte att komma ifrån att jag mer än gärna läser dessa böckerna lite för att få läsa om denna snygging. Han är min guilty pleasure och har ännu inte överträffats av någon annan.

Jag ger Tricky Twnety-two 4+/5 i betyg av mig.

Boken finns att köpa hos Adlibris, Bokus & Cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar