2016-07-02

20 snabba om sommaren

Sunbeams  #photography   #photos:

Den här lilla enkäten om sommaren hittade jag hos Linda på Enligt O och tänkte att den kunde passa alldeles utmärkt att fylla bloggen med. Så nu kör vi.

Väljer du...

  • Strut eller bägare... Alla gånger strut. Det påminner mig om att jag är väldigt sugen på glass.
  • Rosévin eller bubbel... Just nu blir det absolut ingenting men jag är ganska så sugen på att fira lite med ett glas bubbel. Vad som bör firas är lite oklart, men fira vill man alltid.
  • Allsång på Skansen eller Lotta på Liseberg... Helt ärligt så tittar jag inte på något för det är helt klart inte min typ av underhållning. Men Allsång på Skansen är ju originalet så därför väljer jag det.
  • Hav eller sjö.... Det är lite mera rogivande med en sjö än havet, även om jag gillar båda.
  • Pocket eller e-bok... svårt val men om man kollar till statistiken så läser jag nog fler e-böcker än vad jag läser pocket. Jag är helt enkelt inte så där värst förtjust i pocketformatet. Bäst är helt klart inbundna böcker.
  • Deckare eller feelgood...  Det varierar men just nu är jag verkligen inne i en deckarperiod och under juni månad känns det som om jag nästan bara läste deckare. Väldigt bra sådana också.
  • Fotbolls-EM eller OS... Oj vad svårt, men OS har helt klart ett lite större utbud. Och så är jag väldigt intresserad av att titta på Friidrotts-delen. Har jag alltid varit.
  • Tegelstenar eller tunnisar... Också väldigt beroende av humör. Nu under våren har jag velat ha tunnisar på grund av lässvacka, men på det stor hela fördrar jag nog en tegelsten.
  • Livet efter dig eller Independence day... Det här var nog den lättaste frågan. Boken är fantastisk och filmen vill jag väldigt gärna se när det finns möjlighet att göra det hemma i soffan. Vill inte skämma ut mig själv med att gråta fulgråt på en biograf.
  • Zlatan eller Ronaldo... Inte jätteförtjust i någon av dem. De har bara det för sig att den ena kommer från Manchester United och den andra går dit. Men Zlatan har i alla fall en skön attityd och så är han faktiskt svensk. 
  • Sol eller skugga... Föredrar att hålla mig i skuggan för där känns det inte som om jag ska smälta bort. Men jag vill gärna ha det behagligt varmt i skuggan.
  • Film eller Tv-serie... Med en film så får jag ett snabbare avslut och behöver inte investera mängder med timmar. Sen ser jag inte så ofta på film, inte serier heller för den delen.
  • Blåbär eller hallon... Kan vara bland det godaste som finns.
  • Bruce Springsteen eller Håkan Hellström... Jag har egentligen lyssnat väldigt lite för lite på båda artisterna för att helt kunna uttala mig. Men av det jag har hört så är Springsteen bäst.
  • Originalpocket eller filmomslag... Filmomslag är väldigt sällan något fint. Varför kan det inte vara tvärt om. Att en film får bokomslaget till filmaffisch och omslag.
  • Nytt eller gammalt... Det blir väldigt mycket nytt just nu och det är lite synd för egentligen finns det så mycket gammalt bra som behöver läsas.
  • Slalomläsning eller en i taget... Jag har många böcker påbörjade men när jag väl kommit in i böckerna är det oftast en i taget som gäller. Fast så har jag ju oftast en ljudbok igång också så jag kanske skulle svarat slalomläsning i alla fall.
  • Facebook eller Instagram... Facebook gör mig ofta förbannad. Man möts av tråkiga åsikter om politik och människors rättigheter (det är min åsikt), där är reklam, jag får upp inlägg som en vän till en vän till en vän har gillat och som inte alls har med mig att göra och över lag är det en ganska så hård stämning upplever jag ibland. Instagram är snällare... Punkt egentligen!
  • Skratta eller gråta... Vet egentligen inte riktigt vad jag tycker här men det är befriande att få gråta till en bok eller film. Ett sätt att vädra känslor som man kanske egentligen har i verkliga livet men som man inte riktigt får utlopp där.
  • Getingar eller myggor... Svarar jag mest bara för att jag har en väldigt irriterande geting surrande runt mig just precis nu inne vid datorn. 
Det var mina svar. Passa på ni också tycker jag för det är alltid kul med lite enkäter.


1 kommentar:

  1. Haha, ja visst skulle det ofta vara mycket snyggare med bokomslag till filmerna!

    SvaraRadera