2016-07-11

Ibland kan man titta istället för att läsa

Jag har enbart läst en bok av Bernard Cronwell. Det är lite av en brist tror jag för boken jag läste gillade jag väldigt mycket och jag är väldigt sugen på att läsa hans serie om vikingar, härjartåg och historia. Första boken heter Det sista kungadömet men den följs sedan av en hel rad böcker. (Det kan vara anledningen till att jag inte läst - mastodontserier kan vara lite jobbiga ibland). Hur som helst så finns nu bokserien som tvserie. Igår kväll sände SVT det första avsnittet av The Last Kingdom och nu funderar jag på om det kanske inte är precis rätt för mig att titta på den istället för att läsa. Nu har i och för sig inte sett första avsnittet för det var ju en fotbollsfinal att kolla in. Men kanske så ska jag faktiskt ge första avsnittet en chans ikväll.
Om serien tycker jag ni kan läsa om på imdb för där har den sjukt höga betyg. Och så återkommer jag när jag har sett första avsnittet.

Det sista kungadömet (pocket)  The Last Kingdom Poster

4 kommentarer:

  1. Jag spelade in första avsnittet. Spelar nog in resten också innan jag börjar titta, då kan jag titta lite oftare än en gång i veckan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant. Annars gissar jag att den går på Svt play och då brukar man kunna kolla på flera avsnitt i en följd.

      Radera
  2. Det var ju det där med krockan med fotboll. Jag har hört mycket gott om den här serien men det är ju inte riktigt min genre. Sambon däremot kommer säkert att kolla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju typiskt när saker och ting ska krocka. Men serien går ju alltid att få tag på i efterhand.

      Radera