2016-07-25

Dag 7 Booktube A Thon


Så nu är sista dagen av Booktube A Thon avslutad. Det har varit en riktigt bra läsvecka. Men som väntat blev söndagen min sämsta läsdag - trots att jag hann avsluta två böcker. Men trots det hann jag med 158 sidor. Efter att jag hade läst ut Granne med döden hade jag väldigt svårt för att bestämma mig för vad jag skulle plocka upp här näst. Velade länge och väl och tillslut plockade jag fram När döden kom till Pemberly av P.D James. Den var dock inte tillräckligt lättsmält för tillfället och gick trögt att läsa så efter bara 40 sidor la jag undan den till förmån för första boken i vargbröder istället. Hade jag kommit på den betydligt tidigare så hade jag nog nästan nått målet med sju böcker. Men sex böcker på en vecka är ändå väldigt, väldigt bra. Så jag är nöjd....
  • En bok med gult omslag är utläst - A Grimm Warning av Chris Colfer
  • En bok som enbart får läsas efter solens nedgång är utläst - Tretton vid bordet av Agatha Christie
  • En boks som är upptäckt via booktube (i mitt fall bloggen) är utläst - Granne med döden av Alex Marwood
  • En bok av min favoritförfattare utläst - Kraften av Siri Pettersen
  • En bok som är äldre än jag utläst - Kometen kommer av Tove Jansson
  • Läs och se en bok som blivit film utläst/sedd - Ronja Rövardotter av Astrid Lindgren
Alltså bara bok 7 som inte är läst. Och hade jag bara valt böcker, lite lite bättre så hade det varit genomförbart. Eller inte behövt städa huset för den delen.

Sidantalet slutar på hela 1943 (plus en ljudbok på 154 sidor). Det är jag jättenöjd med.

Dag 1: 160 sidor
Dag 2: 393 sidor
Dag 3: 404 sidor
Dag 4: 284 sidor
Dag 5: 343 sidor
Dag 6: 201 sidor
Dag 7: 158 sidor

Böckerna jag läst är följande:


Påbörjade böcker är:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar