2016-07-09

Riktiga fynd på en secondhand

Idag har det varit sommaravslutning på min bästa secondhand här i stan. Det är pingstkyrkan som håller i denna så alla pengarna går till välgörande ändamål och då handlar jag gärna lite extra. I vanliga fall är där galet billigt. Idag innan semesterstängning så är det 50% på allt. Ja ni fattar ju själva att det blir ännu mera galet billigt. Extra glad blev jag när jag hittade barnböcker för typ 2,50 styck. Barnböcker brukar inte annars vara speciellt billigt på loppis är min erfarenhet. Och nu är det ju dags att börja spara på sig lite böcker inför bebisens ankomst i november. Men några fick systersonen i alla fall.

Dessa böckerna fyndade jag till det sammanlagda priset av 55 kronor.



Böckerna är följande:

  • Tretton vid bordet av Agatha Christie
  • En flicka kom till Bagdad av Agatha Christie
  • Madicken av Astrid Lindgren
  • Lillebror och Karlsson på taket av Astrid Lindgren
  • Karlsson på taket flyger igen av Astrid Lindgren
  • Karlsson på taket smyger igen av Astrid Lindgren
  • Ronja Rövardotter av Astrid Lindgren
  • Ocke, Nutta och Pillerill av Elsa Beskow
  • Visst är Lotta en glad unge av Astrid Lindgren
  • Minus och stora världen av Sven Nordqvist
Bara Astrid Lindgrenböckerna brukar vara svindyra i vanliga fall. Jag är så glad för mina fynd. Kan också meddela att alla böckerna var i nyskick.
Sen köpte jag som sagt också några böcker som systersonen redan har läst och tagit hand om och det var:


För att avsluta det hela på ett ganska så trevligt sätt så fick jag och maken ett gäng Marvel-serietidningar av min svåger. Han är DC-fan och vi kör på Marvel så det passade ju alldeles utmärkt. Nu kanske jag till och med kan få maken till att läsa lite. 


Det bästa av alltihopa är faktiskt att ingen av de här böckerna kommer att räknas in i olästhögen. Inte ens Agatha Christe-böckerna för dem ser jag som ett samlarobjekt. Så win, win till mig.

6 kommentarer:

  1. Second-hand och loppis är GULD!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det verkligen. Problemet är bara att det är lätt att köpa på sig för många böcker som man sedan kanske inte läser. Men dessa fynden är jag otroligt nöjd med.

      Radera
  2. Massor med härlig läsning.

    SvaraRadera
  3. Fina fynd! Karlssonböckerna har jag hemma på vinden hos mina föräldrar - underbara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tillhör också dem som tycker väldigt mycket om Karlsson. Varför ska man inte få vara lite egoistisk ibland... :)

      Radera