2015-01-15

Torsdagar = en bra dag

Torsdagar är himla sköna alltså. Att sluta tolv är allt annat än fel. Det betyder att jag nu har massor av timmar framför mig då jag kan koncentrera mig på att läsa. Dessutom är torsdagarna också en väldigt bra dag på jobbet. Då har jag privilegiet att gå med barnen till biblioteket. Mitt nya jobb är nämligen så bra att där finns ett bibliotek. Ett bibliotek som inte bara är ett skolbibliotek utan också är till för allmänheten, så där finns massor av bra böcker för mig också att låna (som om jag skulle behöva det). Där finns också väldigt mycket nya ungdomsböcker, eftersom det är en F-9 skola jag jobbar på. Massor med bra saker som ni förstår.
Så torsdagen har nog helt klart förvandlats till en av mina favoritdagar på veckan (påminn mig om några veckor så får vi se om jag säger samma sak då).

4 kommentarer:

  1. Låter verkligen som en bra dag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En toppendag! :) Sådana borde man få njuta av ofta.

      Radera
  2. Det hørtes ut som en herlig torsdag! Det har jeg også hatt. Jeg har gjort en del ting hjemme i huset, gått tur og jobbet et par timer i bokhandelen der jeg er ansatt. Nå skal jeg straks besøke en venninne, og det gleder jeg meg til. Og det beste av alt er at det er helg i morgen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lät ju som en toppentorsdag för dig också.

      Radera