2015-01-27

Klockan går alldeles för fort


“I dare say you never even spoke to Time!" "Perhaps not," Alice cautiously replied; "but I know I have to beat time when I listen to music." "Ah! That accounts for it," said the Hatter. "He won't stand a beating. Now, if only you kept on good terms with him, he'd do almost anything you like with the clock.” ― Lewis Carroll, Alice's Adventures in #Wonderland & Through the Looking-GlassJag hinner inte med mitt liv just nu, jag vet helt enkelt inte vart tiden tar vägen. Tyvärr är det läsningen som har fått stryka lite på foten, den och bloggen. Jag har fortfarande en hög på böcker som väntar på recension och Silkesmasken av Robert Galbraith har jag hållt på med i 10 dagar (jag räknade med att läsa ut den på kanska 4-5). Dessutom lär jag inte hinna med speciellt mycket läsning varken idag eller i morgon. Imorgon är det dags för 2-års kalas till världens bästa unge och det är väl allt som hinns med då.
Nu ska jag i alla fall försöka sno till mig en timme eller två med läsning innan sängen. Jag vill så gärna läsa massor ju.



Reading Adventure by nicholasjackson on Etsy, $20.00

4 kommentarer:

  1. Det där känner jag väl igen. Som tur är springer ju inte böckerna sin väg, utan de väntar snällt på att man ska få tid för dem igen. Böcker är fina grejer! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är himla tur. Annars hade det blivit jobbigt. Böcker är väl helt enkelt bäst.

      Radera
  2. Vet precis hur du har det! Tyvärr så händer det ibland så mycket runt omkring en att man inte riktigt hinner med sånt som man skulle vilja göra. Men det brukar ge sig så småningomoch då får man ta igen det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det värsta är att det känns som om jag inte vet vad jag gör av tiden. Den är bara borta och jag kan ändå inte påstå att jag har slösurfat eller något annat, vilket brukar kunna bli fallet.

      Radera