2015-01-28

Nytt i hyllan: Januari

Så då var det dags att sammanfatta vilka böcker som har kommit hem till mig under januari månad. Det har blivit några stycken men jag tycker ändå att jag har kunnat hålla det på en hyfsad nivå. Framför allt i och med att jag har rensat ut ca 100 böcker ur bokhyllorna.

Dessa har i alla fall hittat hem till mig:

Ängelns lek

Denna kan jag ha nämnt tidigare men om utifall att jag missat den så kommer den igen. Jag är väldigt sugen på att läsa något av Ruiz Zafon men jag har förstått att jag bör börja med Vindens skugga. Men denna är otroligt snygg i alla fall.

The Sleeper and the SpindleDrömbokhandelnTiga är guld

Det blev en liten beställning från adlibris, mest för att jag var tvungen att köpa Drömbokhandeln till bokcirklen Boktokarna. Den har tyvärr ännu inte blivit läst och det ser tyvärr ganska så mörkt ut för den också. 
Gaimans bok är däremot redan läst och jag lovar att det ska komma en recension någon gång snart. Måste, måste, måste.
Tiga är guld ser jag mycket fram emot att läsa. Tyckte mycket om första boken i serien.

SilkesmaskenForsyth/Schakalen

Två recex har trillat ner i brevlådan. Silkesmasken från Wahlström & Widstrand samt Schakalen av Albert Bonnier. Tackar så väldigt mycket för båda. Silkesmasken är ju pågående för tillfället och Schakalen ser jag väldigt mycket fram emot att läsa.

Småtrollen och den stora översvämningen (näköispainos)

Och så var det de där med loppisfynd. Jag har onekligen hållit igen denna månaden, med bara två böcker. Prostens barnbarn är en riktig barndomsfavorit och att hitta en Tove Jansson jag ännu inte läst var ju liksom en given succé. För en femma styck fick de definitivt följa med mig hem. 


Mera vego : Mat för hela familjen

Slutligen var jag också tvungen att göra något så ovanligt som att köpa mig en kokbok. I och med att jag håller på att ändra mina matvanor och min livsstil så kände jag att denna absolut borde få flytta hem till mig. Att den dessutom fått så fina lovord runt omkring i bloggosfären gjorde ju inte oddsen sämre när jag bestämde mig för att köpa hem denna.


Avslutningvis kan jag konstatera att jag har införskaffat 9 böcker denna månaden. Kokboken räknas inte riktigt in i statistiken, så vi låtsas att det är 8 böcker. Prostens barnbarn och The Sleeper and the Spindle är redan lästa, och Silkesmasken är snart slut. Med andra ord så plussas enbart 5 böcker in i olästhyllan. Jag tänker inte nämna här hur mycket jag har läst ännu, men jag kan i alla fall konstatera att min bokhylla har mått bra denna månaden, helt klart bantat ett par böcker. Och det känns som ett mål och en bedrift.

8 kommentarer:

  1. Härligt! Vego-boken var kanonbra och jag kan knappt vänta tills jag testat alla recept :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte hunnit med att laga något än men är väldigt sugen på ett antal recept.

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, jag är riktigt nöjd med mitt rensande. Nu ska jag bara ha tid att sortera lite snyggt i bokhyllorna också.

      Radera
  3. Härliga böcker du fått hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är väldigt nöjd med mina inköp.

      Radera
  4. Svar
    1. Jag ser fram emot att riktigt kunna börja laga mat ur den.

      Radera