2015-01-31

Läst i Januari

Any of the Sven Nordqvist books but especially Pancake Pie or Findus Christmas

Januari i år har varit en sådan där månad som har gått ruskigt snabbt samtidigt som det känns som om det är oändligt länge sedan vi firade nyår och inledde det nya året. Allt kan ha att göra med mitt nya jobb, för det gamla känns hur avlägset som helst.
Trots det där nya jobbet har jag faktiskt fått en hel del läst, i alla fall i början av månaden. Från den 18:e gick det däremot trögt och det berodde inte på något sätt på boken utan för att det var så mycket annat som konkurrerade med min tid och min hjärna. Men åtta böcker är jag mer än nöjd med, framför allt eftersom en del av dem har varit ganska tjocka. Jag har också bearbetat mina mål för året ganska så bra. Två serier har jag avslutat, rensat bokhyllan på massor av böcker och faktiskt inte köpt så vansinnigt många.

Nog om det, antar ni är mer nyfikna på vilka böcker jag läst.

  • Himlakroppar - Eleanor Catton 
  • The Sleeper and the Spindle - Neil Gaiman och Chris Riddell
  • Nattfilm - Marisha Pessl
  • Lotus Blues - Kristina Ohlsson
  • The Last Olympian - Rick Riordan
  • Beautiful Creatures bok 4: Den sista prövningen - Kami Gacia & Margaret Stohl
  • Siege and Storm - Leigh Bardugo
  • Silkesmasken - Robert Galbraith
Bästa boken denna månaden får nog bli The Last Olympian. Den kändes som en väldigt bra avslutning på serien och helt klart den bästa boken i densamma. Nu ser jag fram emot fler böcker av Rick Riordan.

Även denna månad har det gått dåligt med recensionsskrivandet och det måste jag verkligen bli bättre på nu. Har ett antal böcker att recensera ikapp. Sen måste jag berömma mig själv lite då 6 av 8 titlar kommer från mina läsplaner för januari. Det är ju inget måste att jag håller listan men det är kul att jag ändå har fått med så många titlar.

4 kommentarer:

  1. Ja jösses, åtta böcker är ju jättebra. Nattfilm är jag jättesugen på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev positivt överraskad av Nattfilm. Egentligen inte alls min typ av bok.

      Radera
  2. Himlakroppar har jag börjat lite på, hoppas på att få den utläst bland hyllvärmare i februari.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är bra, men den tog definitivt lång tid för mig att läsa ut. Kunde inte koncentrera mig på enbart den under läsningens gång. Det är den lite för långsam för.

      Radera