2015-01-31

Läsplaner för februari

sven nordqvist mamma mu - Sök på Google

Eftersom jag har bett alla andra som ska delta i Hyllvärmarutmaningen att göra en liten lista över böcker de eventuellt kommer läsa så borde jag ju definitivt ta tag i det hela nu också. Vissa av mina titlar har stått ett tag i bokhyllan, vissa inte fullt så länge utan de införskaffades på bokmässan. Alla dessa böcker har jag i alla fall en gång varit väldigt sugen på att läsa och många av dem är jag fortfarande jättesugen på. Anledningen till att det inte är böcker som stått jättelänge i bokhyllorna med är att jag har rensat. Många av dessa riktigt gamla hyllvärmare är nu utrensade.

Februaris läsning kommer förhoppningsvis bestå av:

  • Falling Kingdoms av Morgan Rhodes (ungefär 1 år i bokhyllan)
  • Lögnaren av Harlan Coben (ungefär 1 år i bokhyllan)
  • Känslan av död av Elly Griffiths (ungefär 2 år i bokhyllan)
  • Svart som natten av Ann Cleeves (ungefär 3 år i bokhyllan)
  • The Enchantress returnes av Chris Colfer (ungefär 2 år i bokhyllan)
  • Sätt mig i brand av Tahereh Mafi (knappt 1 år i bokhyllan)
  • Den lyckligaste dagen av Nora Roberts (ungefär 1,5 år i bokhyllan)
  • Levande död i Dallas av Charline Harris (ungefär 2 år i bokhyllan)
  • Sigrid av Johanne Hildebrandt (ca 4 månader i bokhyllan)
  • Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson (ca 4 månader i bokhyllan)




6 kommentarer:

  1. Jag har gjort en mindre lista inför din tävling:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar av någon anledning alltid ha med tio böcker i mina planeringslistor. Känns som ett jämt och bra nummer. Det är inte så ofta jag når upp i tio böcker men det är alltid kul att ha lite att välja mellan och dessutom vill jag väldigt gärna läsa alla böckerna.

      Radera
  2. Du ser ut att få en trevlig läsmånad i februari.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag. Känns som om jag fått till en bra blandning.

      Radera
  3. Låter som en intressant blandning, hoppas du kommer tycka om allihop :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag också. Har relativt höga förväntningar på många av böckerna.

      Radera