2015-01-08

Just nu läser jag


...och gillar den absolut så här långt (ungefär halva). Däremot störs jag i min läsning, får ingen ro. Katten har nämligen bestämt sig för att det enda rätta stället att ligga och sova för tillfället är antingen i min läsfåtölj - se bild här - eller i mitt knä när jag sitter i min läsfåtölj och läser. Min läsfåtölj är en helig plats. Där brukar jag kura upp mig, med en kudde i knät där jag sedan lägger min bok. När det ligger en katt på bokens plats blir det lite svårt att läsa. Jag måste med andra ord hålla upp boken vilket inte alls är så bekvämt. Missförstå mig inte nu. Jag älskar min katt och det är mysigt att ha han i knät och att kela lite, MEN jag vill ju läsa lite någon gång ibland.... Han kan väl ligga hos sin husse ibland också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar