2015-01-01

Läsplaner för januari

Sven Nordqvist. Pettson and Findus

Nu är det dags för en ny läsplaneringslista. Måste ju bara ha en liten lista över de böcker jag vill läsa i januari. Däremot vet jag inte hur mycket jag kommer att hinna/orka läsa för den 7:e börjar jag på ett nytt jobb och jag antar att det kommer vara en liten energitjuv.
  • Himlakroppar - Eleanor Catton (har bara ca 350 sidor kvar i denna, men eftersom det är som en normaltjock bok åker den upp på listan i alla fall).
  • Nattfilm - Marisha Peesl
  • Falling Kingdoms - Morgan Rhodes
  • Siege and Storm - Leigh Bardugo
  • Scarlet - Marissa Meyer
  • Den glömda trädgården - Kate Morton
  • Lotus Blues - Kristina Ohlsson
  • Beautiful Creatures bok 4. Den sista prövningen - Kami Garcia & Margareth Stohl
  • The Last Olympian - Rick Riordan
  • Britt Marie var här - Fredrik Backman
HimlakropparNattfilm (häftad)Falling KingdomsSiege and StormScarletDen glömda trädgårdenLotus bluesBeautiful Creatures Bok 4, Den sista prövningenPercy Jackson and the Olympians, Book Five: The Last OlympianBritt-Marie var här

4 kommentarer:

  1. Oj, du får säkert en trevlig läsmånad i januari-.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med, men som vanligt läser jag väl 2 eller 3 av dessa böcker. Men lika glad är jag för det....

      Radera
  2. Beautiful creatures har jag lånat om och lånat om och lånat om från biblioteket, vill läsa den för att kunna avsluta serien men aa det tycks ju aldrig bli av :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har köpt den och sedan dess har den stått i hyllan. Jag känner som du, det blir ju aldrig av. Det värsta är ju att jag faktiskt har gillat de andra böckerna och verkligen ser fram emot att få veta upplösningen.

      Radera